Nowy wynalazek firmy Piaggio - robot na zakupy

Nowy wynalazek firmy Piaggio - robot na zakupy

Piaggio to firma znana wszystkim miłośnikom dwóch kółek, produkująca skutery pod nazwą Vespa. Włoscy projektanci stworzyli prototyp autonomicznego, osobistego robota, którego głównym zadaniem ma być przewożenie towarów.

Robot nosi nazwę Gita będzie mógł przewozić za nas ciężkie zakupy a nawet wyprowadzić za nas psa. Gita bez przeszkód porusza się za człowiekiem ze zmienną prędkością dochodzącą nawet do 35 km/h, przewożąc towar o maksymalnej wadze 18 kg. Robotem można sterować lub zaprogramować go w ten sposób, aby automatycznie dostosowywał się do tempa i kierunku poruszania się jego właściciela.

PFF - Introducing GITA

Firma Piaggio swoją ofertę osobistego robota skierowała do klientów biznesowych, choć istnieją przesłanki mówiące o tym, że w niedalekiej przyszłości trafi on także do klienta indywidualnego. Włoscy inżynierowie zapewniają, że produkt dobrze radzi sobie zarówno z jeżdżeniem po zamkniętych powierzchniach jak i po chodniku.

Robot "towarowy" to niejedyny nowatorski produkt Piaggio. W drugiej połowie 2017 roku w sprzedaży zadebiutuje nowa wersja słynnego skutera - Vespa elektryczna, czyli Vespa Elettrica.

https://okazjum.pl/poradnik-zakupowy/nowy-wynalazek-firmy-piaggio-robot-na-zakupy/

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Jak sklepy bronią się przed showroomingiem?

36% Polaków posiadających smartfon wykorzystuje go w czasie zakupów stacjonarnych do sprawdzania on-line cen u konkurencji. Tymczasem Amazon opatentował algorytm, który ma ukrócić takie praktyki. Czy jednak okaże się skuteczny?
Od omnichannel do channel-less

Dla klientów niezwykle istotna jest możliwość dokonywania zakupów w sposób, który w danym momencie okazuje się najwygodniejszy – za pośrednictwem smartfona, laptopa lub po prostu w sklepie stacjonarnym. Sieci handlowe zauważyły tę potrzebę, czyniąc omnichannel jednym z najważniejszych trendów e-commerce ostatnich lat. Jednak co w rzeczywistości oznacza to dla konsumentów?
Supermarkety wydają coraz mniej gazetek promocyjnych, ograniczają także ich czas obowiązywania

Strategie promocyjno-asortymentowe supermarketów z lat 2015-2016 zostały poddane analizie porównawczej przez instytut badawczy ABR SESTA. Zauważono, że Polomarket oraz Piotr i Paweł zmniejszyły liczbę publikacji. Według ekspertów, jest to związane z walką o wizerunek tańszej sieci, ale z bogatszą ofertą od dyskontów. 
Nie tylko gazetki – siła rekomendacji w procesie zakupowym

82% internautów poleca znajomym sprawdzone produkty – wynika z badania "Lojalni 2017" przeprowadzonego przez dr Tomasza Barana z Uniwersytetu Warszawskiego. Co istotne – konsumenci zarówno chętnie rekomendują, jak i korzystają z tego typu porad podczas dokonywania zakupów.

Chcesz sprawdzić czy żywność jest made in Poland? Możesz mieć problem z uzyskaniem zgody. 

Badanie zostało przeprowadzone przez agentów TakeTask na zlecenie Grupy AdRetail i instytutu badawczego ABR SESTA. Efekty? Aż w 84 proc. badanych sklepów (dyskonty, hipermarkety, supermarkety etc.) tajemniczy klienci usłyszeli, że skanować nie mogą. Skanować bez problemów pozwoliło tylko 8 proc. nadanych sklepów. Kolejne 8 proc. wydało zgodę tymczasową (czyt. jednorazową).