M-commerce, czyli na zakupy ze smartfonem.

M-commerce, czyli na zakupy ze smartfonem.

Opublikowany

75% Polaków aktywnych w sieci posiada urządzenia mobilne. Przed ekranami smartfonów i tabletów spędzają prawie 3 godziny dziennie – przeglądają strony internetowe, korzystają z serwisów społecznościowych i komunikatorów, grają. Coraz więcej z tego czasu poświęcają także na zakupy. 

Jak pokazuje badanie mShopper, ponad połowa Polaków robiących zakupy przez Internet, wykorzystuje w tym celu urządzenia mobilne. 43% z nich używa do zakupów smartfonów, 29% - tabletów.

Smartfony i tablety w procesie zakupowym

Urządzenia mobilne towarzyszą Polakom niemal we wszystkich życiowych sytuacjach, nic więc dziwnego, że są wykorzystywane również na każdym etapie procesu zakupowego – od poszukiwania inspiracji i opinii o produktach czy usługach, po finalizację transakcji. Wspierają postawę zwaną smartshoppingiem, polegającą na posiłkowaniu się podczas zakupów jak największą ilością danych w celu dokonania optymalnego wyboru. Proces ten opiera się przede wszystkim na korzystaniu z porównywarek cen i agregatorów ofert.

Urządzenia mobilne wspierają również zakupy offline. Konsumenci, będąc w sklepie, sprawdzają aktualne promocje i porównują ceny z innymi produktami czy asortymentem innych sieci. Wielu z nich wykorzystuje kody rabatowe, otrzymane drogą mailową lub dostępne na stronach internetowych. Coraz popularniejsze staje się również płacenie smartfonem – aż 56% posiadaczy urządzeń w 2016 roku używało ich do płacenia (w 2015 było to jedynie 38%).
block_4.png
Zalety m-zakupów

Jako najważniejsze zalety robienia zakupów przez urządzenia mobilne uważa się:
- wygodę – smartfon lub tablet jest z reguły pod ręką, nie trzeba więc wkładać dużego wysiłku w dokonanie zakupu;
- swobodę – zakupy można zrobić praktycznie w każdym miejscu i o każdej porze – pomiędzy służbowymi spotkaniami, w drodze do pracy czy tuż przed snem;
- oszczędność czasu – nie trzeba poświęcać ani chwili na dotarcie do sklepu, wyszukanie produktów na półkach czy stanie w kolejce.
block_3.png

Badanie mShopper zostało przeprowadzone przez Mobile Institute na zlecenie Allegro i pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej. Jego wyniki opublikowani w marcu 2016 roku.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Wzrasta liczba użytkowników stosujących AdBlocki.

temu

W Polsce 33% użytkowników internetu korzysta z Adblock'a, dowiadujemy się z „Adblock Report 2017” firmy PageFair. Serwisy wchodzące w skład AdRetail mają wyjątkowo niski jak na nasz rynek poziom użytkowników blokujących reklamy, są to odpowiednio 17% w Promocyjni.pl, 14% na Okazjum.pl i 13% na Promoceny.pl. Jednak zacznijmy od początku, dlaczego używamy Adblocków? 
Sprawdzanie pochodzenia towarów za pomocą aplikacji - czy w Polsce jest miejsce na taki produkt?

temu

Według ekspertów, wprowadzenie aplikacji do identyfikacji polskiej żywności zaszkodziłoby interesom krajowych wytwórców. Dodatkowo, utrudniłoby im to bieżącą pracę i podwyższyłoby jej koszty. Te zaś ostatecznie wpłynęłyby na ceny artykułów.
Nowy wynalazek firmy Piaggio - robot na zakupy

temu

Piaggio to firma znana wszystkim miłośnikom dwóch kółek, produkująca skutery pod nazwą Vespa. Włoscy projektanci stworzyli prototyp autonomicznego, osobistego robota, którego głównym zadaniem ma być przewożenie towarów.
Chcesz sprawdzić czy żywność jest made in Poland? Możesz mieć problem z uzyskaniem zgody. 

temu

Badanie zostało przeprowadzone przez agentów TakeTask na zlecenie Grupy AdRetail i instytutu badawczego ABR SESTA. Efekty? Aż w 84 proc. badanych sklepów (dyskonty, hipermarkety, supermarkety etc.) tajemniczy klienci usłyszeli, że skanować nie mogą. Skanować bez problemów pozwoliło tylko 8 proc. nadanych sklepów. Kolejne 8 proc. wydało zgodę tymczasową (czyt. jednorazową).

Zakupy spożywcze przez internet coraz popularniejsze.

Badanie „Zakupy online Polaków” przeprowadzone przez TNS Polska dowodzi, że aż 42% Polaków przynajmniej raz w roku robi zakupy przez internet. 13% respondentów deklaruje natomiast, że online kupuje nawet 2 razy w miesiącu. Najczęściej w sklepach internetowych zamawiają sprzęt AGD i RTV, obuwie, odzież i kosmetyki. Jednak od kilku lat rośnie również popularność zakupów spożywczych online.