Zakupy spożywcze przez internet coraz popularniejsze.

Zakupy spożywcze przez internet coraz popularniejsze.

Opublikowany

Badanie „Zakupy online Polaków” przeprowadzone przez TNS Polska dowodzi, że aż 42% Polaków przynajmniej raz w roku robi zakupy przez internet. 13% respondentów deklaruje natomiast, że online kupuje nawet 2 razy w miesiącu. Najczęściej w sklepach internetowych zamawiają sprzęt AGD i RTV, obuwie, odzież i kosmetyki. Jednak od kilku lat rośnie również popularność zakupów spożywczych online.

block_2.png
Sieci hipermarketów i supermarketów, wychodząc naprzeciw rosnącym oczekiwaniom klientów, coraz częściej udostępniają możliwość zrobienia zakupów spożywczych przez internet. Platformę zakupów online posiadają m.in. Tesco, Piotr i Paweł czy Auchan. Dostępne są również aplikacje, pozwalające na zamówienie zakupów z wybranych sklepów Biedronki i Lidla.
block_3.png
Zgodnie z raportem IRCenter „Zakupy spożywcze online – co, gdzie i jak kupujemy” ponad połowa osób kupujących produkty spożywcze przez internet robi to co najmniej raz w miesiącu. Najwięcej z nich (około 40%) wybiera sklep etesco.pl. Respondenci zadeklarowali, że często korzystają również z internetowych sklepów ze zdrową żywnością, oferujących produkty niedostępne w asortymencie większości tradycyjnych sieci handlowych. Jednocześnie – jedynie 13% ankietowanych twierdzi, że nigdy nie zrobiło zakupów spożywczych przez internet.

Internauci najczęściej zamawiają:
napoje i soki – 40%;
nabiał – 26%;
świeże owoce i warzywa – 25%;
mięso i wędliny – 25%.
block_4.pngblock_5.png
Przyszłość codziennych zakupów

Największym atutem zakupów spożywczych online jest wygodna dostawa do domu – nie trzeba bowiem nosić ciężkich produktów (takich jak butelki i kartony z napojami) ani tracić czasu na dojazd do sklepu. Faktem jest również to, że zakupy online ułatwiają oszczędzanie pieniędzy – konsumenci nie ulegają bowiem impulsom i kupują głównie produkty z przygotowanej wcześniej listy. Z drugiej strony – klienci często zwracają uwagę na niechęć do płacenia za dostawę i obawy dotyczące złej jakości produktów (przy zakupach online nie ma możliwości, by je dotknąć i obejrzeć). Nie da się jednak ukryć, że internetowe sklepy z żywnością będą zyskiwać coraz większą popularność – wynika to z rosnącego zainteresowania nowinkami technicznymi oraz zamiłowaniem do wygodnego organizowania życia codziennego.
block_6.png

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Zakupy online Polaków.png

grafika | 707 KB

Pobierz

Zakupowy omnichannel, czyli rozwój płatności cyfrowych.

46% ankietowanych deklaruje, że korzysta z płatności elektronicznych – tak wynika z raportu „Płatności cyfrowe 2016”* przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Nie oznacza to jednak, że Polacy przestają korzystać z gotówki, a jedynie, że stają się konsumentami i klientami wielokanałowymi. Poniżej przedstawiamy szczegółowe wyniki raportu.