Zakaz handlu w niedzielę a sklepy internetowe

Zakaz handlu w niedzielę a sklepy internetowe

Opublikowany

Ważą się losy handlu w niedzielę – do Sejmu trafił projekt zakładający zakaz prowadzenia sprzedaży w niedzielę przez sklepy o powierzchni powyżej 80 m2. Jak wpłynie to na sklepy internetowe? Jakie zdanie na temat zakupów internetowych w niedzielę mają Polacy? Sprawdzamy. 

Zgodnie z raportem Izby Gospodarki Elektronicznej "Kochamy e-niedziele. Polacy o zakupach i pracy w niedziele" aż 81% respondentów zadeklarowało, że w niedziele zdarza im się robić zakupy on-line. Co więcej – aż 78% twierdzi również, że zakupy internetowe nie powinny być objęte żadnymi restrykcjami, jeśli chodzi o porę i miejsce dokonywania transakcji. Ideą zakupów on-line powinna być bowiem elastyczność i wygoda.
block_1.png
Dlaczego lubimy kupować w niedzielę? 

Polacy statystycznie najczęściej kupują on-line w soboty i czwartki. W niedziele regularnie z usług sklepów internetowych korzysta 11-16% ankietowanych. Jednak zdecydowana większość (wspomniane już 81%) potwierdza, że zdarza im się kupować różne produkty właśnie w niedzielę.
block_2.png
Aż 72% respondentów potwierdziło również, że e-zakupy w niedzielę sprawiają, że mają więcej czasu dla bliskich – nie muszą bowiem poświęcać kilku godzin na dotarcie do sklepu stacjonarnego czy stanie w kolejce.  E-zakupy pozwalają wygospodarować więcej czasu na odpoczynek w towarzystwie rodziny lub przyjaciół.
Co sądzimy o zakazie e-handlu w niedziele? 

Internauci jasno sprzeciwiają się zakazowi e-handlu w niedziele. Zakaz ten popiera jedynie 10% ankietowanych, a aż 70% twierdzi, że niedzielne zakupy przez internet powinny być w pełni dozwolone. Istotne jest to, że ankieta ta objęła również osoby zatrudnione w e-handlu.

Poza własną wygodą ankietowani wracają uwagę na następujące możliwe negatywne konsekwencje wprowadzenia zakazu handlu internetowego w niedzielę:
block_3.png
Cały raport można przeczytać tutaj.

Udostępnij

Powiązane artykuły
Marki własne w Polsce

temu

97% konsumentów deklaruje, że kupuje produkty marek własnych. Również sieci handlowe systematycznie zwiększają asortyment artykułów private labels. Co więcej – mijają już czasy, gdy produkty sygnowane marką własną sklepu stanowiły tańszą alternatywę artykułów lepszej jakości. Obecne towary private labels często w niczym nie ustępują droższym konkurentom, a ich sukces leży w lepszej ekspozycji na sklepowych półkach i w… zaufaniu, jakim klienci darzą sieci handlowe.
Customer experience – czym jest i jakie ma znaczenie?

temu

Co zrobić, by klient z jednorazowego stał się powracającym? W jaki sposób opinia kupującego o sklepie przekłada się na zyski? Jak zdobyć zaangażowanie klienta? Odpowiedzi na wszystkie te pytania kryją się pod coraz popularniejszym pojęciem customer experience. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na ten temat.
Produkty impulsowe, czyli emocje w procesie zakupowym

temu

46% Polaków ma wyznaczony budżet miesięczny, ale tylko 18% twierdzi, że go nie przekracza – wynika z raportu Smart Okazje. Wielu konsumentów tworzy wprawdzie listy zakupowe, ale w czasie pobytu w sklepie i tak sięga po artykuły, których na tej liście nie ma. Sprzyjają temu dobra ekspozycja produktów impulsowych oraz… skłonność do kierowania się emocjami.
Trendy zakupowe: zdrowa żywność

temu

Czy kupowanie zdrowej żywności można uznać za trend? Czy sieci handlowe eksponują produkty z tej kategorii? Jak zdrowa żywność jest postrzegana przez konsumentów? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.

Efekt ROPO, czyli jak łączyć online z offline

Zgodnie z raportem „Efekt ROPO w segmentach polskiego e-commerce – 2015” niemal 70% konsumentów kupuje różnego rodzaju produkty na podstawie informacji wyszukanych w Internecie. Jest to wspomniany już w tytule badania efekt ROPO. Wyjaśniamy, na czym polega i dlaczego stanowi dużą szansę dla marek z różnych segmentów.