Zakaz handlu w niedzielę a sklepy internetowe

Zakaz handlu w niedzielę a sklepy internetowe

Opublikowany

Ważą się losy handlu w niedzielę – do Sejmu trafił projekt zakładający zakaz prowadzenia sprzedaży w niedzielę przez sklepy o powierzchni powyżej 80 m2. Jak wpłynie to na sklepy internetowe? Jakie zdanie na temat zakupów internetowych w niedzielę mają Polacy? Sprawdzamy. 

Zgodnie z raportem Izby Gospodarki Elektronicznej "Kochamy e-niedziele. Polacy o zakupach i pracy w niedziele" aż 81% respondentów zadeklarowało, że w niedziele zdarza im się robić zakupy on-line. Co więcej – aż 78% twierdzi również, że zakupy internetowe nie powinny być objęte żadnymi restrykcjami, jeśli chodzi o porę i miejsce dokonywania transakcji. Ideą zakupów on-line powinna być bowiem elastyczność i wygoda.
block_1.png
Dlaczego lubimy kupować w niedzielę? 

Polacy statystycznie najczęściej kupują on-line w soboty i czwartki. W niedziele regularnie z usług sklepów internetowych korzysta 11-16% ankietowanych. Jednak zdecydowana większość (wspomniane już 81%) potwierdza, że zdarza im się kupować różne produkty właśnie w niedzielę.
block_2.png
Aż 72% respondentów potwierdziło również, że e-zakupy w niedzielę sprawiają, że mają więcej czasu dla bliskich – nie muszą bowiem poświęcać kilku godzin na dotarcie do sklepu stacjonarnego czy stanie w kolejce.  E-zakupy pozwalają wygospodarować więcej czasu na odpoczynek w towarzystwie rodziny lub przyjaciół.
Co sądzimy o zakazie e-handlu w niedziele? 

Internauci jasno sprzeciwiają się zakazowi e-handlu w niedziele. Zakaz ten popiera jedynie 10% ankietowanych, a aż 70% twierdzi, że niedzielne zakupy przez internet powinny być w pełni dozwolone. Istotne jest to, że ankieta ta objęła również osoby zatrudnione w e-handlu.

Poza własną wygodą ankietowani wracają uwagę na następujące możliwe negatywne konsekwencje wprowadzenia zakazu handlu internetowego w niedzielę:
block_3.png
Cały raport można przeczytać tutaj.

Udostępnij

Powiązane artykuły
Polacy najbardziej doceniają promocje w kategoriach Zdrowie i Uroda

temu

Z danych, prezentowanych w raporcie „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków 2017”, wynika, że klienci oceniają ogólnodostępne promocje na mocną 4, w skali od 0 do 5. Ponadto, badanie zrealizowane na zlecenie Sieci AdRetail, wykazało, że najwyżej notowane są okazje w segmencie Zdrowie/Uroda. Zyskały one 3,91 punktów. Produkty Spożywcze na poziomie 3,81 i Elektronika z wartością 3,79 zdobyły średnie wyniki pod względem organizowanych akcji promocyjnych. Natomiast najsłabiej wypadła kategoria Dom. Respondenci przyznali jej ocenę 3,7.
Adretail na konferencji InternetBeta 2017

temu

Zapraszamy na prelekcję "Smart Shopper – konsument w realiach współczesnej technologii", której będzie można wysłuchać w czasie konferencji InternetBeta 2017. Konferencja odbędzie się w dniach 13-15 września w Centrum Turystyki i Rekreacji WSIIZ pod Rzeszowem.
Back to school - zwyczaje zakupowe rodziców

temu

Są takie momenty w roku, do których musimy się przygotować wcześniej. Wśród nich możemy wymienić zakupy sezonowe, takie jak np. zakup opon zimowych czy odświeżenie ogrodu na wiosnę. O wcześniejszych przygotowaniach doskonale wiedzą rodzicie posiadający dzieci w wieku szkolnym. Planowanie zakupów, preferowane promocje i zwyczaje zakupowe są inne w przypadku osób, które mieszkają w pojedynkę lub nie posiadają dzieci, niż w przypadku rodziców.
Jak będą wyglądać zakupy przyszłości?

temu

W lutym 2017 roku Tesco prowadziło do swoich sklepów innowację znaną z rynku zachodniego – usługę Scan&Buy. Na razie dostępna jest w trzech placówkach w Krakowie, Poznaniu i Łodzi. Na czym polega i jakie są jej zalety? Jakich innych nowoczesnych rozwiązań możemy spodziewać się w przyszłości? Sprawdziliśmy.

Efekt ROPO, czyli jak łączyć online z offline

Zgodnie z raportem „Efekt ROPO w segmentach polskiego e-commerce – 2015” niemal 70% konsumentów kupuje różnego rodzaju produkty na podstawie informacji wyszukanych w Internecie. Jest to wspomniany już w tytule badania efekt ROPO. Wyjaśniamy, na czym polega i dlaczego stanowi dużą szansę dla marek z różnych segmentów.