Jak Polacy przygotowują się do zakupów?

Jak Polacy przygotowują się do zakupów?

Opublikowany

84% Polaków przegląda gazetki promocyjne (w wersji papierowej lub elektronicznej) – tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę MANDS. Jest to jeden z najpopularniejszych sposobów na przygotowanie się do zrobienia zakupów.

Okazuje się, że Polacy rzadko spontanicznie kupują artykuły codziennego użytku, takie jak artykuły spożywcze czy chemię gospodarczą. Jedynie 14% respondentów twierdzi, że do sklepu idzie bez specjalnego przygotowania. Reszta starannie planuje wydatki, posiłkując się takimi metodami, jak:
- spisywanie listy zakupów (65%);
- przeglądanie papierowych gazetek promocyjnych (50%);
- przeglądanie gazetek sieci w wersji elektronicznej (30%);
- przeglądanie stron internetowych konkretnych sklepów (26%);
- wyszukiwanie informacji w aplikacjach gromadzących oferty sieci handlowych (15%),
takich jak aplikacja Okazjum.pl, o której więcej dowiesz się tutaj;
- tworzenie listy zakupów w dedykowanej aplikacji (7%).

Co ciekawe respondenci, którzy dokonali w ciągu ostatniego miesiąca zakupów przez internet, częściej niż ci, którzy nie robią takich zakupów, przeglądają gazetki w formie elektronicznej (również w aplikacji) i odwiedzają strony internetowe sklepów.
Gazetki promocyjne w procesie zakupowym

Ponad połowa respondentów przy przygotowywaniu się do zakupów korzysta zatem z nowoczesnych rozwiązań on-line – serwisów internetowych i aplikacji mobilnych. Wynika to z rosnącego zainteresowania nowymi technologiami oraz popularności tzw. idei smart living, czyli optymalizacji codziennych czynności poprzez rozsądne wykorzystywanie gadżetów elektronicznych.

Oznacza to, że takie serwisy jak Promocyjni.pl, Okazjum.pl i Promoceny.pl stanowią istotną pomoc w podejmowaniu dobrych decyzji zakupowych. Umożliwiają porównanie cen i szerokości asortymentu poszczególnych sieci handlowych, dzięki czemu umożliwiają rzetelnie przygotowanie się do zrobienia zakupów. Pozwalają znaleźć informacje, które najmocniej wpływają na decyzję o wyborze konkretnego sklepu:

- cenę poszczególnych produktów (jak wynika z badania GfK Shopping Monitor dla 50% respondentów to kluczowe kryterium);
- dane, czy produkt jest aktualnie w promocji/ o ile taniej można go kupić;
- lokalizację placówki.

Wyraźnie widać, że gazetki promocyjne stanowią istotny element procesu zakupowego. Kontakt z nimi poprzedza decyzję klienta o wyborze konkretnego sklepu, a w wielu przypadkach – stanowi impuls decydujący o dokonaniu zakupów w placówce konkretnej sieci.
Najpopularniejsze gazetki promocyjne

Uczestnicy badania zostali zapytani także o to, jakie gazetki czytali lub przeglądali w ciągu ostatniego tygodnia. Mogli udzielić maksymalnie 3 odpowiedzi. Najczęściej wskazywano gazetki sieci:

- Biedronka (46%);
- Lidl (41%); Tesco (23%);
- Kaufland (20%);
- Auchan (10%);
- Carrefour (8%).

Pokrywa się to z raportem GfK, z którego wynika, że 60% Polaków dokonuje codziennych zakupów w sieciach dyskontowych, takich jak Biedronka i Lid. Na temat badania pisaliśmy w tym artykule.

Badanie dostępne pod adresem: http://mands.pl/index.php/2017/05/05/zwyczaje-zakupowe-polakow-planowanie-zakupow/

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Jak Polacy Przygotowują Się Do Zakupów.png

grafika | 835 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Rośnie popularność polskich produktów

temu

17% Polaków bierze pod uwagę kraj pochodzenia produktu – wynika z raportu „Smart Okazje”. Wszystko wskazuje więc na to, że coraz powszechniejsza staje się postawa, którą można określić jako patriotyzm konsumencki.
Narzędzia ułatwiające zakupy

temu

Robienie zakupów nigdy nie było łatwiejsze – dziś kupować można niemal w każdej chwili i z każdego miejsca. Ograniczenia geograficzne w dobie urządzeń mobilnych i transportu międzynarodowego również nie mają już znaczenia. Na łatwość dokonywania zakupów wpływają także różnego rodzaju narzędzia, które pozwalają efektywniej planować wydatki i śledzić okazje. Przedstawiamy najpopularniejsze z nich.
Kierunek Ekologia

temu

Dbałość o środowisko naturalne, w obliczu globalnych zmian klimatycznych czy rosnącej produkcji śmieci, to już nie tylko moda, lecz przede wszystkim konieczność. Ekologia wkracza do niemal każdej dziedziny życia. Proekologiczne rozwiązania są stosowane w gospodarstwach domowych (najprostszy przykład – segregacja śmieci), biurach (dystrybutory wody zamiast dostaw wody butelkowanej), coraz częściej pojawiają się także w placówkach handlowych. Sprawdź, jak sklepy promują troskę o środowisko!
Udostępnianie danych, czyli sposoby na tanie zakupy

temu

Aż 74% Polaków regularnie korzysta z promocji i śledzi okazje zakupowe – wynika z raportu Smart Okazje. Okazuje się jednak, że nie ogranicza się to jedynie do poszukiwania okazji bezpośrednio w sklepach. Klienci chętnie przeglądają gazetki promocyjne, odwiedzają strony internetowe sklepów, a także… oczekują, że będą otrzymywać informacje na temat interesujących ich rabatów.

Hipermarkety coraz częściej sięgają po rozwiązania sprawdzone przez dyskonty

Strategie promocyjno-asortymentowe, realizowane przez hipermarkety w latach 2015-2016, zostały poddane analizie porównawczej. Instytut badawczy ABR SESTA zaobserwował, że Kaufland znacząco podniósł liczbę gazetek tematycznych i zaczął upodabniać się do dyskontów. Publikację tego typu ofert zwiększył też Carrefour.