Ranking spożywczych sklepów internetowych

Ranking spożywczych sklepów internetowych

Opublikowany

Karol Kopańko, dziennikarz współpracujący z serwisem (czy też blogiem) Spider's web przygotował ranking najlepszych sklepów spożywczych, które umożliwiają robienie zakupów przez internet. Sprawdź, jakie są wyniki tego eksperymentu!

Pisaliśmy już o rosnącej popularności zakupów spożywczych przez internet. Spostrzeżenia te zostały potwierdzone przez dane udostępniane przez sklepy internetowe – w komunikacie frisco.pl można przeczytać, że w okresie od czerwca do sierpnia 2016 liczba nowych klientów wzrosła o 137% w porównaniu do analogicznego przedziału czasu w 2015 roku. Tendencja wzrostowa jest widoczna, jednak Polacy wciąż nie kupują produktów FMCG online tak chętnie jak sąsiedzi zza zachodniej granicy.
Ranking Spider’s web – gdzie najtaniej?

Ranking powstał na podstawie porównania wartości koszyka, w którym znalazło się 26 popularnych produktów, takich jak  chleb, bułka kajzerka, herbata ekspresowa, kawa mielona, jajka, mleko, czekolada, olej, cukier, makaron świderki, banany czy parówki.

Koszty nie obejmowały dostawy. W tym przypadku dużą rolę ogrywała bowiem lokalizacja.
 Zgodnie z rankingiem Spider’s web najtańszym spożywczym sklepem internetowym okazał się Auchan Direct (wartość koszyka: 98,71 zł). Na dalszych miejscach znalazły się:

-Frisco (102,17 zł),
-E.Leclerc (105,93 zł),
-A (106,55 zł), eTesco (108,67 zł),
-Piotr i Paweł (116,62 zł).

Cały ranking jest dostępny tutaj.

Udostępnij

Powiązane artykuły
Rośnie popularność polskich produktów

temu

17% Polaków bierze pod uwagę kraj pochodzenia produktu – wynika z raportu „Smart Okazje”. Wszystko wskazuje więc na to, że coraz powszechniejsza staje się postawa, którą można określić jako patriotyzm konsumencki.
Narzędzia ułatwiające zakupy

temu

Robienie zakupów nigdy nie było łatwiejsze – dziś kupować można niemal w każdej chwili i z każdego miejsca. Ograniczenia geograficzne w dobie urządzeń mobilnych i transportu międzynarodowego również nie mają już znaczenia. Na łatwość dokonywania zakupów wpływają także różnego rodzaju narzędzia, które pozwalają efektywniej planować wydatki i śledzić okazje. Przedstawiamy najpopularniejsze z nich.
Kierunek Ekologia

temu

Dbałość o środowisko naturalne, w obliczu globalnych zmian klimatycznych czy rosnącej produkcji śmieci, to już nie tylko moda, lecz przede wszystkim konieczność. Ekologia wkracza do niemal każdej dziedziny życia. Proekologiczne rozwiązania są stosowane w gospodarstwach domowych (najprostszy przykład – segregacja śmieci), biurach (dystrybutory wody zamiast dostaw wody butelkowanej), coraz częściej pojawiają się także w placówkach handlowych. Sprawdź, jak sklepy promują troskę o środowisko!
Udostępnianie danych, czyli sposoby na tanie zakupy

temu

Aż 74% Polaków regularnie korzysta z promocji i śledzi okazje zakupowe – wynika z raportu Smart Okazje. Okazuje się jednak, że nie ogranicza się to jedynie do poszukiwania okazji bezpośrednio w sklepach. Klienci chętnie przeglądają gazetki promocyjne, odwiedzają strony internetowe sklepów, a także… oczekują, że będą otrzymywać informacje na temat interesujących ich rabatów.

Nie tylko gazetki – siła rekomendacji w procesie zakupowym

82% internautów poleca znajomym sprawdzone produkty – wynika z badania "Lojalni 2017" przeprowadzonego przez dr Tomasza Barana z Uniwersytetu Warszawskiego. Co istotne – konsumenci zarówno chętnie rekomendują, jak i korzystają z tego typu porad podczas dokonywania zakupów.