Ranking spożywczych sklepów internetowych

Ranking spożywczych sklepów internetowych

Opublikowany

Karol Kopańko, dziennikarz współpracujący z serwisem (czy też blogiem) Spider's web przygotował ranking najlepszych sklepów spożywczych, które umożliwiają robienie zakupów przez internet. Sprawdź, jakie są wyniki tego eksperymentu!

Pisaliśmy już o rosnącej popularności zakupów spożywczych przez internet. Spostrzeżenia te zostały potwierdzone przez dane udostępniane przez sklepy internetowe – w komunikacie frisco.pl można przeczytać, że w okresie od czerwca do sierpnia 2016 liczba nowych klientów wzrosła o 137% w porównaniu do analogicznego przedziału czasu w 2015 roku. Tendencja wzrostowa jest widoczna, jednak Polacy wciąż nie kupują produktów FMCG online tak chętnie jak sąsiedzi zza zachodniej granicy.
Ranking Spider’s web – gdzie najtaniej?

Ranking powstał na podstawie porównania wartości koszyka, w którym znalazło się 26 popularnych produktów, takich jak  chleb, bułka kajzerka, herbata ekspresowa, kawa mielona, jajka, mleko, czekolada, olej, cukier, makaron świderki, banany czy parówki.

Koszty nie obejmowały dostawy. W tym przypadku dużą rolę ogrywała bowiem lokalizacja.
 Zgodnie z rankingiem Spider’s web najtańszym spożywczym sklepem internetowym okazał się Auchan Direct (wartość koszyka: 98,71 zł). Na dalszych miejscach znalazły się:

-Frisco (102,17 zł),
-E.Leclerc (105,93 zł),
-A (106,55 zł), eTesco (108,67 zł),
-Piotr i Paweł (116,62 zł).

Cały ranking jest dostępny tutaj.

Udostępnij

Powiązane artykuły
Marketing sensoryczny - wpływ zmysłów na proces zakupowy

Impulsy zmysłowe odpowiadają nawet za 80% reakcji mózgu. Fakt ten wykorzystują marketerzy, na różne sposoby oddziałując na zmysły potencjalnych klientów. Takie działanie określane jest mianem marketingu sensorycznego. Na czym dokładnie polega i do jakiego stopnia można w ten sposób sterować samopoczuciem konsumentów? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.
Najnowsze trendy konsumenckie – w jakim kierunku zmierzają nasze zakupy?

Instytuty badawcze regularnie monitorują trendy, za jakimi podążają Polacy. Jest to bowiem istotne z punktu widzenia opłacalności nowych inwestycji oraz dynamiki rozwoju gospodarki. Ważne miejsce w portfolio badań zajmuje monitoring trendów konsumenckich, a więc tego, w jaki sposób i co kupują respondenci. Przyjrzyjmy się najnowszym raportom dotyczącym tego tematu.
Kim jest polski smart shopper?

Co dla polskich konsumentów oznaczają „sprytne zakupy”? W jaki sposób dbają o to, by ich zakupowe wybory były rozsądne? Czy liczy się dla nich jedynie cena? Przeczytaj artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania.
Polacy uwielbiają robić zakupy

Polacy robią zakupy niemal codziennie – wynika z raportu firmy Nielsen Polska. Wyniki te potwierdza również nasze badanie „Smart Okazje”. Co wpływa na taką postawę i jakie sklepy są odwiedzane najczęściej? Odpowiadamy.

Nie tylko gazetki – siła rekomendacji w procesie zakupowym

82% internautów poleca znajomym sprawdzone produkty – wynika z badania "Lojalni 2017" przeprowadzonego przez dr Tomasza Barana z Uniwersytetu Warszawskiego. Co istotne – konsumenci zarówno chętnie rekomendują, jak i korzystają z tego typu porad podczas dokonywania zakupów.