Ranking spożywczych sklepów internetowych

Ranking spożywczych sklepów internetowych

Opublikowany

Karol Kopańko, dziennikarz współpracujący z serwisem (czy też blogiem) Spider's web przygotował ranking najlepszych sklepów spożywczych, które umożliwiają robienie zakupów przez internet. Sprawdź, jakie są wyniki tego eksperymentu!

Pisaliśmy już o rosnącej popularności zakupów spożywczych przez internet. Spostrzeżenia te zostały potwierdzone przez dane udostępniane przez sklepy internetowe – w komunikacie frisco.pl można przeczytać, że w okresie od czerwca do sierpnia 2016 liczba nowych klientów wzrosła o 137% w porównaniu do analogicznego przedziału czasu w 2015 roku. Tendencja wzrostowa jest widoczna, jednak Polacy wciąż nie kupują produktów FMCG online tak chętnie jak sąsiedzi zza zachodniej granicy.
Ranking Spider’s web – gdzie najtaniej?

Ranking powstał na podstawie porównania wartości koszyka, w którym znalazło się 26 popularnych produktów, takich jak  chleb, bułka kajzerka, herbata ekspresowa, kawa mielona, jajka, mleko, czekolada, olej, cukier, makaron świderki, banany czy parówki.

Koszty nie obejmowały dostawy. W tym przypadku dużą rolę ogrywała bowiem lokalizacja.
 Zgodnie z rankingiem Spider’s web najtańszym spożywczym sklepem internetowym okazał się Auchan Direct (wartość koszyka: 98,71 zł). Na dalszych miejscach znalazły się:

-Frisco (102,17 zł),
-E.Leclerc (105,93 zł),
-A (106,55 zł), eTesco (108,67 zł),
-Piotr i Paweł (116,62 zł).

Cały ranking jest dostępny tutaj.

Udostępnij

Powiązane artykuły
Marki własne w Polsce

temu

97% konsumentów deklaruje, że kupuje produkty marek własnych. Również sieci handlowe systematycznie zwiększają asortyment artykułów private labels. Co więcej – mijają już czasy, gdy produkty sygnowane marką własną sklepu stanowiły tańszą alternatywę artykułów lepszej jakości. Obecne towary private labels często w niczym nie ustępują droższym konkurentom, a ich sukces leży w lepszej ekspozycji na sklepowych półkach i w… zaufaniu, jakim klienci darzą sieci handlowe.
Customer experience – czym jest i jakie ma znaczenie?

temu

Co zrobić, by klient z jednorazowego stał się powracającym? W jaki sposób opinia kupującego o sklepie przekłada się na zyski? Jak zdobyć zaangażowanie klienta? Odpowiedzi na wszystkie te pytania kryją się pod coraz popularniejszym pojęciem customer experience. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na ten temat.
Produkty impulsowe, czyli emocje w procesie zakupowym

temu

46% Polaków ma wyznaczony budżet miesięczny, ale tylko 18% twierdzi, że go nie przekracza – wynika z raportu Smart Okazje. Wielu konsumentów tworzy wprawdzie listy zakupowe, ale w czasie pobytu w sklepie i tak sięga po artykuły, których na tej liście nie ma. Sprzyjają temu dobra ekspozycja produktów impulsowych oraz… skłonność do kierowania się emocjami.
Trendy zakupowe: zdrowa żywność

temu

Czy kupowanie zdrowej żywności można uznać za trend? Czy sieci handlowe eksponują produkty z tej kategorii? Jak zdrowa żywność jest postrzegana przez konsumentów? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.

Nie tylko gazetki – siła rekomendacji w procesie zakupowym

82% internautów poleca znajomym sprawdzone produkty – wynika z badania "Lojalni 2017" przeprowadzonego przez dr Tomasza Barana z Uniwersytetu Warszawskiego. Co istotne – konsumenci zarówno chętnie rekomendują, jak i korzystają z tego typu porad podczas dokonywania zakupów.