Badanie „Smart Okazje” – poznajemy tendencje zakupowe Polaków

Badanie „Smart Okazje” – poznajemy tendencje zakupowe Polaków

Opublikowany

W ciągu ostatnich miesięcy sieć AdRetail zbierała dane do raportu dotyczącego sposobu dokonywania zakupów przez Polaków – „Smart Okazje”. Badanie jest przeprowadzane we współpracy z Polskim Standardem Płatności (operatorem systemu płatności mobilnych BLIK), który został partnerem strategicznym, i agencją badawczą Mobile Institute. Pierwsze wyniki badania zostaną ogłoszone w czasie IAB Forum 2017, które odbędzie się w dniach 7-8 czerwca w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. Data premiery całego raportu będzie znana w najbliższych dniach.

Badanie ma na celu pozyskanie wiedzy na temat zwyczajów zakupowych Polaków oraz sprawdzenie, jakie miejsce w procesie zakupowym zajmują gazetki elektroniczne. Badanie ma również pokazać jakie sposoby płatności są praktykowane przez konsumentów. Szczególnie istotnym zagadnieniem będzie także zweryfikowanie, w jaki sposób respondenci w czasie zakupów korzystają z nowych technologii i w jakim stopniu tego typu narzędzia pomagają w wyszukiwaniu „sprytnych okazji”.

Raport powstaje na podstawie odpowiedzi udzielonych przez reprezentatywną grupę internautów (w tym także użytkowników serwisów gazetkowych wchodzących w skład sieci Adretail – Okazjum, Promocyjni i Promoceny – oraz fanpaga BLIKA) i wywiadów z konsumentami. Wnioski zostaną uzupełnione przez ekspertów biznesowych i przedstawicieli marek z różnych segmentów runku – od FMCG po turystykę i motoryzację.

Badanie obejmie takie obszary jak:

- częstotliwość i miejsce dokonywania zakupów;
- motywy decyzji zakupowych;
- ścieżki zakupowe (w tym wykorzystanie urządzeń mobilnych);
- optymalizacja wydatków;
- potencjał nowych narzędzi i rozwiązań zakupowych;
- systemy płatności mobilnych i onlinowych;
- wykorzystanie nowych technologii w procesie zakupowym;
- decyzyjność (kto i na jakiej podstawie podejmuje decyzję o zakupie).

Pełne wyniki raportu już wkrótce.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Smart Okazje - Videografika

temu

Zapraszamy do zapoznania się z videografiką opartą na części danych zebranych w raporcie "Smart Okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków 2017". 
Jakie są ulubione promocje Polaków?

temu

Raport „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków 2017” wykazał, że 2. artykuł gratis to najwyżej ceniony rodzaj rabatu wśród konsumentów. Wskazało go aż 44% ankietowanych w kategorii Produkty Spożywcze, 31% badanych w segmencie Zdrowie/Uroda i 29% osób w sektorze Elektronika. Wyjątkiem okazała się branża Dom i Ogród. W tym przypadku 26% respondentów uznało, że najatrakcyjniejsza okazja to zniżka na duże zakupy.
Kilkuprocentowa obniżka już nie wystarczy, żeby zachęcić do zakupów. Klienci oczekują od sieci większych rabatów

temu

Według raportu „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków 2017”, promocje rzędu 5-10% przekonują do kupna towaru tylko co 10 osobę. Najczęściej preferowana wysokość rabatu to 20-30% lub 50% i więcej. Tak stwierdziło łącznie 32% ankietowanych. Dla 50% bonifikaty 17% badanych pojedzie do sklepu oddalonego od swojego domu. Taka sama okazja skusi też 19% respondentów do zakupu przy okazji dodatkowego produktu.
AdRetail przebadał polskich konsumentów

temu

Sieć reklamowa AdRetail, należąca do Grupy Interia.pl, opublikowała raport „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków”, analizujący nawyki i potrzeby polskich konsumentów.

„Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków” – pierwsze wnioski i infografika.

Kto najczęściej korzysta z promocji? Jakie sklepy najchętniej wybierają Polacy? Kto w gospodarstwie domowym podejmuje główne decyzje zakupowe? Jakie miejsce w procesie zakupowym zajmują nowe technologie? To tylko część z pytań, na które odpowiedzi przyniesie raport sieci AdRetail.