Badanie „Smart Okazje” – poznajemy tendencje zakupowe Polaków

Badanie „Smart Okazje” – poznajemy tendencje zakupowe Polaków

Opublikowany

W ciągu ostatnich miesięcy sieć AdRetail zbierała dane do raportu dotyczącego sposobu dokonywania zakupów przez Polaków – „Smart Okazje”. Badanie jest przeprowadzane we współpracy z Polskim Standardem Płatności (operatorem systemu płatności mobilnych BLIK), który został partnerem strategicznym, i agencją badawczą Mobile Institute. Pierwsze wyniki badania zostaną ogłoszone w czasie IAB Forum 2017, które odbędzie się w dniach 7-8 czerwca w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. Data premiery całego raportu będzie znana w najbliższych dniach.

Badanie ma na celu pozyskanie wiedzy na temat zwyczajów zakupowych Polaków oraz sprawdzenie, jakie miejsce w procesie zakupowym zajmują gazetki elektroniczne. Badanie ma również pokazać jakie sposoby płatności są praktykowane przez konsumentów. Szczególnie istotnym zagadnieniem będzie także zweryfikowanie, w jaki sposób respondenci w czasie zakupów korzystają z nowych technologii i w jakim stopniu tego typu narzędzia pomagają w wyszukiwaniu „sprytnych okazji”.

Raport powstaje na podstawie odpowiedzi udzielonych przez reprezentatywną grupę internautów (w tym także użytkowników serwisów gazetkowych wchodzących w skład sieci Adretail – Okazjum, Promocyjni i Promoceny – oraz fanpaga BLIKA) i wywiadów z konsumentami. Wnioski zostaną uzupełnione przez ekspertów biznesowych i przedstawicieli marek z różnych segmentów runku – od FMCG po turystykę i motoryzację.

Badanie obejmie takie obszary jak:

- częstotliwość i miejsce dokonywania zakupów;
- motywy decyzji zakupowych;
- ścieżki zakupowe (w tym wykorzystanie urządzeń mobilnych);
- optymalizacja wydatków;
- potencjał nowych narzędzi i rozwiązań zakupowych;
- systemy płatności mobilnych i onlinowych;
- wykorzystanie nowych technologii w procesie zakupowym;
- decyzyjność (kto i na jakiej podstawie podejmuje decyzję o zakupie).

Pełne wyniki raportu już wkrótce.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
AdRetail przebadał polskich konsumentów

Sieć reklamowa AdRetail, należąca do Grupy Interia.pl, opublikowała raport „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków”, analizujący nawyki i potrzeby polskich konsumentów.
Towary z promocji rzadko trafiają do najbiedniejszych klientów. Zwykle z takich okazji korzystają lepiej sytuowane osoby

Z obniżek najczęściej korzystają internauci, których miesięczny dochód na osobę jest na poziomie 3-7 tys. zł. W przedziale 7-10 tys. zł aż 34% ankietowanych kupuje produkty w cenach rabatowych. Wśród jeszcze zamożniejszych klientów praktykuje to 23%. Takie są wyniki raportu „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków 2017”. Jak wyjaśniają eksperci, wskazane grupy nie ograniczają się wyłącznie do nabywania niezbędnych artykułów. Jednocześnie potrafią sprawnie zarządzać swoimi finansami.
Co czwarty polski internauta należy do programu lojalnościowego, a co piąty bierze udział w konkursach

Z raportu „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków 2017”, przeprowadzonego na zlecenie Grupy AdRetail, wynika, że 49% użytkowników gazetek online wykazuje lojalność zakupową i   uczestniczy w akcjach konkursowych organizowanych przez marki. W ocenie ekspertów, tego rodzaju aktywność będzie rosła, wraz ze wzmacnianiem perswazji sprzedażowej i rozwojem rynku smartfonów.
Aż 26% Polaków deklaruje, że przed zrobieniem zakupów szuka informacji o promocjach.

– wynika z raportu „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe polaków”. Badanie zostało przeprowadzone przez sieć AdRetail we współpracy z Polskim Standardem Płatności (operatorem systemu płatności mobilnych BLIK) i agencją badawczą Mobile Institute. Jego celem było sprawdzenie, jak wygląda ścieżka zakupowa polskich konsumentów i jakie narzędzia ją wspierają. Pierwsze wyniki badania zostały ogłoszone w czasie IAB Forum 2017.

„Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków” – pierwsze wnioski i infografika.

Kto najczęściej korzysta z promocji? Jakie sklepy najchętniej wybierają Polacy? Kto w gospodarstwie domowym podejmuje główne decyzje zakupowe? Jakie miejsce w procesie zakupowym zajmują nowe technologie? To tylko część z pytań, na które odpowiedzi przyniesie raport sieci AdRetail.