„Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków” – pierwsze wnioski i infografika.

„Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków” – pierwsze wnioski i infografika.

Opublikowany

Kto najczęściej korzysta z promocji? Jakie sklepy najchętniej wybierają Polacy? Kto w gospodarstwie domowym podejmuje główne decyzje zakupowe? Jakie miejsce w procesie zakupowym zajmują nowe technologie? To tylko część z pytań, na które odpowiedzi przyniesie raport sieci AdRetail.

Pełny raport „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków” zostanie przedstawiony już wkrótce. Pierwsze wnioski z badania będzie można poznać na Forum IAB 2017 (7-8 czerwca, Multikino Złote Tarasy w Warszawie). Premierowa prezentacja wyników odbędzie się drugiego dnia Forum – 8 czerwca o godzinie 9.30 w ramach bloku Nowe Rozwiązania. 

Organizatorem raportu jest sieć AdRetail, partnerem strategicznym jest system płatności mobilnych BLIK, a za realizacje odpowiedzialny jest Mobile Institute.
Smart okazje – co to znaczy? 

Polacy aktywnie poszukują promocji – przeglądają gazetki promocyjne (także w formie elektronicznej), odwiedzają strony internetowe sklepów, korzystają z aplikacji agregujących oferty. Wybierając sklep, zwracają uwagę na ceny poszczególnych produktów oraz rabaty. Do regularnego poszukiwania informacji o okazjach przyznaje się aż 26% badanych (w tym 36% kobiet i 21% mężczyzn). 

Okazuje się jednak, że nie tylko najmniej zamożni konsumenci korzystają z upustów cenowych. Jak wynika z badania „Smart okazje – zwyczaje zakupowe Polaków” odsetek respondentów deklarujących zainteresowanie promocjami jest najwyższy wśród osób uzyskujących dochód na osobę wynoszący 3 000 – 7 000 zł:

-47% respondentów z dochodem 3 000 – 5 000 zł na osobę; 
-37% z dochodem 5 000 – 7 000 zł na osobę.

Skłonność do poszukiwania promocji spada dopiero przy zarobkach na poziomie 10000 zł, a i tu ciągle 16% badanych przyznaje się do korzystania z okazji cenowych i rabatów.

Co istotne – w poszukiwaniu promocji wyraźnie zaznacza się trend „smart”, polegający na aktywnym wykorzystywaniu nowych technologii w procesie zakupowym. Już nie tylko papierowe ulotki i gazetki promocyjne stanowią ważne źródło informacji o promocjach. Coraz częściej konsumenci zaglądają do gazetek online – także za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat zwyczajów zakupowych Polaków? Zapraszamy na prezentację wyników badania na IAB Forum, albo śledzenia nowinek, w których będziemy uwalniać kolejne dane i wnioski.


Kopiuj tekst

Udostępnij

Aż 26% Polaków deklaruje, że przed zrobieniem zakupów szuka informacji o promocjach.

– wynika z raportu „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe polaków”. Badanie zostało przeprowadzone przez sieć AdRetail we współpracy z Polskim Standardem Płatności (operatorem systemu płatności mobilnych BLIK) i agencją badawczą Mobile Institute. Jego celem było sprawdzenie, jak wygląda ścieżka zakupowa polskich konsumentów i jakie narzędzia ją wspierają. Pierwsze wyniki badania zostały ogłoszone w czasie IAB Forum 2017.