W mobile’u tkwi siła!

W mobile’u tkwi siła!

Opublikowany

Żyjemy w dekadzie mobile’u – to pewne. Od lat specjaliści od marketingu internetowego szumnie wieszczą, że ruch mobilny zdominuje ten z urządzeń stacjonarnych. W rzeczywistości stale dzieje się to na naszych oczach. W czerwcu 2016 roku po raz pierwszy w historii liczba użytkowników internetu mobilnego w Polsce była wyższa niż stacjonarnego. Z kolei w czerwcu 2017 sieć Adretail zanotowała swój ogromny „mobilny sukces”.

W 2014 roku zaledwie 40% globalnego ruchu było generowanego przez urządzenia mobilne, w 2016 było to już aż 68%! To ogólnoświatowy trend, który silnie zaznacza się także w Polsce. Coraz więcej ludzi zaczyna bowiem traktować smartfony jako swoje podstawowe narzędzie do przeglądania stron internetowych. Coraz więcej konsumentów dokonuje również zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych (pisaliśmy o tym w artykule na temat m-commerce).

Mobilny czerwiec w Adretail 

Dominację mobile’u zauważamy również na własnym przykładzie. W czerwcu 2017 roku serwisy należące do grupy AdRetail po raz pierwszy zanotowały więcej odwiedzin z urządzeń mobilnych niż z desktopów. Dla poszczególnych serwisów ruch mobilny stanowił odpowiednio:

-Okazjum.pl – 53,67%;
-Promoceny.pl – 52,95%;
-Promocyjni.pl – 54,48%.

Przewidujemy, że taka sytuacja będzie się utrzymywać, dlatego stale udoskonalamy serwisy i coraz lepiej dopasowujemy je do rosnących wymagań urządzeń mobilnych. Mobile wersje stron internetowych (oraz aplikacje z nimi powiązane!) są już bowiem nie tylko dodatkami, lecz równorzędnymi, koniecznymi elementami zaplecza technicznego serwisów.
Spojrzenie w przyszłość

Jak wynika z raportu Cisco Visual Networking Index (VNI) Global Mobile Data Traffic Forecast 2016-2021, opublikowanego na początku lutego 2017 – w latach 2016-20121 nastąpi 7-krotny wzrost ruchu w sieciach mobilnych, a liczba danych przesyłanych w sieciach mobilnych będzie miała 20% udziału w całkowitym ruchu IP. Wpływają na to m.in. rosnące możliwości smartfonów i tabletów, coraz większa popularność (i dostępność) tych urządzeń oraz upowszechnienie dostępu do szybszych sieci komórkowych.
giphy
Giphy

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Polacy najbardziej doceniają promocje w kategoriach Zdrowie i Uroda

temu

Z danych, prezentowanych w raporcie „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków 2017”, wynika, że klienci oceniają ogólnodostępne promocje na mocną 4, w skali od 0 do 5. Ponadto, badanie zrealizowane na zlecenie Sieci AdRetail, wykazało, że najwyżej notowane są okazje w segmencie Zdrowie/Uroda. Zyskały one 3,91 punktów. Produkty Spożywcze na poziomie 3,81 i Elektronika z wartością 3,79 zdobyły średnie wyniki pod względem organizowanych akcji promocyjnych. Natomiast najsłabiej wypadła kategoria Dom. Respondenci przyznali jej ocenę 3,7.
Adretail na konferencji InternetBeta 2017

temu

Zapraszamy na prelekcję "Smart Shopper – konsument w realiach współczesnej technologii", której będzie można wysłuchać w czasie konferencji InternetBeta 2017. Konferencja odbędzie się w dniach 13-15 września w Centrum Turystyki i Rekreacji WSIIZ pod Rzeszowem.
Back to school - zwyczaje zakupowe rodziców

temu

Są takie momenty w roku, do których musimy się przygotować wcześniej. Wśród nich możemy wymienić zakupy sezonowe, takie jak np. zakup opon zimowych czy odświeżenie ogrodu na wiosnę. O wcześniejszych przygotowaniach doskonale wiedzą rodzicie posiadający dzieci w wieku szkolnym. Planowanie zakupów, preferowane promocje i zwyczaje zakupowe są inne w przypadku osób, które mieszkają w pojedynkę lub nie posiadają dzieci, niż w przypadku rodziców.
Jak będą wyglądać zakupy przyszłości?

temu

W lutym 2017 roku Tesco prowadziło do swoich sklepów innowację znaną z rynku zachodniego – usługę Scan&Buy. Na razie dostępna jest w trzech placówkach w Krakowie, Poznaniu i Łodzi. Na czym polega i jakie są jej zalety? Jakich innych nowoczesnych rozwiązań możemy spodziewać się w przyszłości? Sprawdziliśmy.

Jak będą wyglądać zakupy przyszłości?

W lutym 2017 roku Tesco prowadziło do swoich sklepów innowację znaną z rynku zachodniego – usługę Scan&Buy. Na razie dostępna jest w trzech placówkach w Krakowie, Poznaniu i Łodzi. Na czym polega i jakie są jej zalety? Jakich innych nowoczesnych rozwiązań możemy spodziewać się w przyszłości? Sprawdziliśmy.