W mobile’u tkwi siła!

W mobile’u tkwi siła!

Opublikowany

Żyjemy w dekadzie mobile’u – to pewne. Od lat specjaliści od marketingu internetowego szumnie wieszczą, że ruch mobilny zdominuje ten z urządzeń stacjonarnych. W rzeczywistości stale dzieje się to na naszych oczach. W czerwcu 2016 roku po raz pierwszy w historii liczba użytkowników internetu mobilnego w Polsce była wyższa niż stacjonarnego. Z kolei w czerwcu 2017 sieć Adretail zanotowała swój ogromny „mobilny sukces”.

W 2014 roku zaledwie 40% globalnego ruchu było generowanego przez urządzenia mobilne, w 2016 było to już aż 68%! To ogólnoświatowy trend, który silnie zaznacza się także w Polsce. Coraz więcej ludzi zaczyna bowiem traktować smartfony jako swoje podstawowe narzędzie do przeglądania stron internetowych. Coraz więcej konsumentów dokonuje również zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych (pisaliśmy o tym w artykule na temat m-commerce).

Mobilny czerwiec w Adretail 

Dominację mobile’u zauważamy również na własnym przykładzie. W czerwcu 2017 roku serwisy należące do grupy AdRetail po raz pierwszy zanotowały więcej odwiedzin z urządzeń mobilnych niż z desktopów. Dla poszczególnych serwisów ruch mobilny stanowił odpowiednio:

-Okazjum.pl – 53,67%;
-Promoceny.pl – 52,95%;
-Promocyjni.pl – 54,48%.

Przewidujemy, że taka sytuacja będzie się utrzymywać, dlatego stale udoskonalamy serwisy i coraz lepiej dopasowujemy je do rosnących wymagań urządzeń mobilnych. Mobile wersje stron internetowych (oraz aplikacje z nimi powiązane!) są już bowiem nie tylko dodatkami, lecz równorzędnymi, koniecznymi elementami zaplecza technicznego serwisów.
Spojrzenie w przyszłość

Jak wynika z raportu Cisco Visual Networking Index (VNI) Global Mobile Data Traffic Forecast 2016-2021, opublikowanego na początku lutego 2017 – w latach 2016-20121 nastąpi 7-krotny wzrost ruchu w sieciach mobilnych, a liczba danych przesyłanych w sieciach mobilnych będzie miała 20% udziału w całkowitym ruchu IP. Wpływają na to m.in. rosnące możliwości smartfonów i tabletów, coraz większa popularność (i dostępność) tych urządzeń oraz upowszechnienie dostępu do szybszych sieci komórkowych.
giphy
Giphy

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Marki własne w Polsce

temu

97% konsumentów deklaruje, że kupuje produkty marek własnych. Również sieci handlowe systematycznie zwiększają asortyment artykułów private labels. Co więcej – mijają już czasy, gdy produkty sygnowane marką własną sklepu stanowiły tańszą alternatywę artykułów lepszej jakości. Obecne towary private labels często w niczym nie ustępują droższym konkurentom, a ich sukces leży w lepszej ekspozycji na sklepowych półkach i w… zaufaniu, jakim klienci darzą sieci handlowe.
Customer experience – czym jest i jakie ma znaczenie?

temu

Co zrobić, by klient z jednorazowego stał się powracającym? W jaki sposób opinia kupującego o sklepie przekłada się na zyski? Jak zdobyć zaangażowanie klienta? Odpowiedzi na wszystkie te pytania kryją się pod coraz popularniejszym pojęciem customer experience. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na ten temat.
Produkty impulsowe, czyli emocje w procesie zakupowym

temu

46% Polaków ma wyznaczony budżet miesięczny, ale tylko 18% twierdzi, że go nie przekracza – wynika z raportu Smart Okazje. Wielu konsumentów tworzy wprawdzie listy zakupowe, ale w czasie pobytu w sklepie i tak sięga po artykuły, których na tej liście nie ma. Sprzyjają temu dobra ekspozycja produktów impulsowych oraz… skłonność do kierowania się emocjami.
Trendy zakupowe: zdrowa żywność

temu

Czy kupowanie zdrowej żywności można uznać za trend? Czy sieci handlowe eksponują produkty z tej kategorii? Jak zdrowa żywność jest postrzegana przez konsumentów? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.

Jak będą wyglądać zakupy przyszłości?

W lutym 2017 roku Tesco prowadziło do swoich sklepów innowację znaną z rynku zachodniego – usługę Scan&Buy. Na razie dostępna jest w trzech placówkach w Krakowie, Poznaniu i Łodzi. Na czym polega i jakie są jej zalety? Jakich innych nowoczesnych rozwiązań możemy spodziewać się w przyszłości? Sprawdziliśmy.