Użytkownicy serwisów gazetkowych online są smart!

Użytkownicy serwisów gazetkowych online są smart!

Opublikowany

Umiejętność robienia sprytnych zakupów – to cecha, która charakteryzuje grupę konsumentów określanych jako „smart shoppers”. Czym są „sprytne zakupy”? To zakupy pozbawione impulsywnych wyborów i nieprzemyślanych decyzji. Smart shopper porównuje, analizuje i wybiera najlepszą ofertę. Wie, gdzie szukać i jakie narzędzia wykorzystywać, by dokonać najlepszego wyboru, nie tracąc przy tym czasu na szukanie najlepszej oferty. Gdzie można spotkać smart shopper’a? W serwisie gazetkowym online.

Promotorzy e-zakupów
Pytając pierwszą napotkaną osobę o to, co może wyróżniać użytkowników serwisów gazetkowych online z pewnością odpowie, że jest to zamiłowanie do śledzenia promocji i wyprzedaży. Trudno się nie zgodzić, ponieważ aż 91% użytkowników e-serwisów gazetkowych wyczekuje na rożnego rodzaju wyprzedaże. Jednak użytkownicy tego typu serwisów charakteryzują się wieloma zakupowymi zachowaniami, które wyróżniają ich wśród innych konsumentów. Podczas gdy 59% internautów deklaruje robienie zakupów w Internecie, do e-zakupów przyznaje się aż 90% użytkowników serwisów gazetkowych online. Tę grupę konsumentów śmiało można określić promotorami e-zakupów.
Smart shoppers
Konsumenci korzystający z portali grupujących gazetki, podobnie jak smart shoppers, chcą dokonywać świadomych i rozsądnych decyzji zakupowych. Kontrolują i planują swoje wydatki. 56% użytkowników serwisów gazetkowych online prowadzi budżet domowy. Otymalizację zakupów wspomagają okazje zakupowe, których aktywnie poszukuje prawie połowa użytkowników e-serwisów gazetkowych (49%). Jeżeli chodzi istotę ceny podczas zakupów, jest ona szczególnie ważna dla użytkowników serwisu Okazjum.pl, gdzie kieruje się nią aż 55% użytkowników, a w przypadku zakupu offline aż 64% użytkowników.
Więcej na temat profilu polskiego smart shopper'a przeczytasz w tym artykule:  Kim jest polski smart shopper?
Aktywni konsumenci
Użytkowników serwisów gazetkowych online z pewnością można określić jako konsumentów zaangażowanych w działania marek. Częściej niż inni konsumenci deklarują oni udział w konkursach organizowanych przez marki (46% vs. 19%). Niejednokrotnie udział w takim konkursie wiąże się z wygraniem kuponu zniżkowego czy bonu na zakupy, co jest dodatkową zachętą do ponownych zakupów. Dodatkowo aż 49% użytkowników serwisów gazetkowych online deklaruje przynależność do programów lojalnościowych. Dzięki temu mają dostęp do stałych zniżek i dedykowanych promocji. Można śmiało stwierdzić, że użytkownicy e-serwisów gazetkowych tworzą grupę nowoczesnych konsumentów, którzy są chętni na współpracę z marką oraz otwarci na jej propozycje i działania.
Zachowania zakupowe użytkowników serwisów gazetkowych online, serwisu Okazjum.pl i pozostałych internautów w rozkładzie procentowym (źródło: raport

Zachowania zakupowe użytkowników serwisów gazetkowych online, serwisu Okazjum.pl i pozostałych internautów w rozkładzie procentowym (źródło: raport "Smart Okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków 2017")

Tekst powstał na bazie danych z raportu "Smart Okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków 2017", organizowanego przez AdRetail.

Udostępnij

Wszystkie foliowe torby w handlu powinny być płatne? Eksperci mocno podzieleni w tej kwestii

Projektowane zmiany w zakresie wprowadzenia opłat za tzw. foliówki to dobry krok w kierunku ochrony środowiska. Ale, według części ekspertów, obecny rząd powinien objąć przepisami dosłownie wszystkie reklamówki, również te najcieńsze. Ich właśnie najbardziej nadużywają konsumenci, pakując pieczywo, warzywa czy owoce.