Narzędzia ułatwiające zakupy

Narzędzia ułatwiające zakupy

Opublikowany

Robienie zakupów nigdy nie było łatwiejsze – dziś kupować można niemal w każdej chwili i z każdego miejsca. Ograniczenia geograficzne w dobie urządzeń mobilnych i transportu międzynarodowego również nie mają już znaczenia. Na łatwość dokonywania zakupów wpływają także różnego rodzaju narzędzia, które pozwalają efektywniej planować wydatki i śledzić okazje. Przedstawiamy najpopularniejsze z nich.

Coraz więcej osób korzysta z narzędzi ułatwiających zakupy. Same narzędzia również przechodzą swoistą ewolucję, dopasowując się do rosnących wymagań konsumentów. Nie bez znaczenia w tym przypadku pozostaje szybki rozwój nowych technologii.

Listy zakupowe – od kartki z notatkami do aplikacji na smartfona

Jak wynika z raportu Smart Okazje aż 33% konsumentów korzysta z list zakupowych. Rozwiązanie to ma pomagać w kontrolowaniu wydatków (unikaniu pokus i niezaplanowanych, impulsywnych zakupów) oraz sprawiać, że klient nie zapomni o żadnym z potrzebnych mu produktów.

W 17% przypadków listy zakupowe wciąż mają postać tradycyjnej kartki z zapisanymi produktami „do kupienia”. Coraz więcej osób sięga jednak po listy elektroniczne, takie jak Listonic czy Evernote. Są to wygodne aplikacje mobilne, które umożliwiają szybkie dodawanie produktów (oraz ich cen) do listy zakupów, a także udostępnianie stworzonej listy znajomym.

Swoje listy zakupowe udostępniają także sklepy internetowe. Klient ma możliwość zapisania listy kupowanych produktów, a podczas kolejnych zakupów po prostu ponawia zamówienie. Dzięki temu oszczędza czas – nie musi bowiem ponownie wyszukiwać tych samych artykułów i dodawać ich do koszyka.

Kalendarz promocji – okazje pod kontrolą


Raport Smart Okazje wskazuje również, że aż 16% konsumentów korzysta z kalendarza promocji. Zapisują w planerze (papierowym lub na urządzeniu mobilnym) daty i konkretne produkty objęte promocją, dzięki czemu nie przegapią interesujących ich okazji. Rozwiązanie to pomaga w rozplanowaniu wydatków oraz wyborze miejsca dokonywania zakupów.

Co ciekawe – kolejne 23% ankietowanych również deklaruje, że chętnie skorzystałoby z tego typu kalendarza. Dwukrotnie chętniej skorzystają z niego konsumenci mobilni, a trzykrotnie – osoby deklarujące regularne poszukiwanie okazji.

Aplikacje mobilne – nowe technologie w służbie łatwych zakupów 

Już 15% polskich konsumentów korzysta z zakupowych aplikacji mobilnych, takich jak Okazjum, Qpony czy MyShop, oraz aplikacji konkretnych sieci handlowych (często połączonych z programem lojalnościowym). Dzięki nim mogą na bieżąco:

-zapoznawać się z gazetkami promocyjnymi sklepów;
-jako pierwsi dowiadywać się o promocjach i akcjach konsumenckich;
-gromadzić kupony i kody rabatowe;
-wyszukiwać najbliższe sklepy.

W przyszłości na popularności zyskiwać będą również aplikacje, które w czasie rzeczywistym poinformują o promocjach w sklepie, obok którego przechodzi klient, oraz dostarczą spersonalizowane oferty, stworzone na podstawie indywidualnej historii zakupowej. O tego typu aplikacjach wspominaliśmy w artykule na temat inteligentnych centrów handlowych. 

Gazetki promocyjne – wciąż na podium 

Jednym z najważniejszych narzędzi ułatwiających zakupy pozostają jednak gazetki promocyjne. Korzystanie z nich deklaruje aż 44% konsumentów. Nadal najpopularniejsze są tradycyjne gazetki papierowe – przegląda je 38% ankietowanych. Jednak już 30% polskich konsumentów wybiera wyłącznie gazetki elektroniczne, a aż 32% łączy oba te rozwiązania. Wpisuje się to w wyraźny trend coraz szerszego wykorzystania nowych technologii w procesie zakupowym.

Udostępnij

Powiązane artykuły
Rośnie popularność polskich produktów

temu

17% Polaków bierze pod uwagę kraj pochodzenia produktu – wynika z raportu „Smart Okazje”. Wszystko wskazuje więc na to, że coraz powszechniejsza staje się postawa, którą można określić jako patriotyzm konsumencki.
Kierunek Ekologia

temu

Dbałość o środowisko naturalne, w obliczu globalnych zmian klimatycznych czy rosnącej produkcji śmieci, to już nie tylko moda, lecz przede wszystkim konieczność. Ekologia wkracza do niemal każdej dziedziny życia. Proekologiczne rozwiązania są stosowane w gospodarstwach domowych (najprostszy przykład – segregacja śmieci), biurach (dystrybutory wody zamiast dostaw wody butelkowanej), coraz częściej pojawiają się także w placówkach handlowych. Sprawdź, jak sklepy promują troskę o środowisko!
Udostępnianie danych, czyli sposoby na tanie zakupy

temu

Aż 74% Polaków regularnie korzysta z promocji i śledzi okazje zakupowe – wynika z raportu Smart Okazje. Okazuje się jednak, że nie ogranicza się to jedynie do poszukiwania okazji bezpośrednio w sklepach. Klienci chętnie przeglądają gazetki promocyjne, odwiedzają strony internetowe sklepów, a także… oczekują, że będą otrzymywać informacje na temat interesujących ich rabatów.
Wszystkie foliowe torby w handlu powinny być płatne? Eksperci mocno podzieleni w tej kwestii

temu

Projektowane zmiany w zakresie wprowadzenia opłat za tzw. foliówki to dobry krok w kierunku ochrony środowiska. Ale, według części ekspertów, obecny rząd powinien objąć przepisami dosłownie wszystkie reklamówki, również te najcieńsze. Ich właśnie najbardziej nadużywają konsumenci, pakując pieczywo, warzywa czy owoce.

Rośnie popularność polskich produktów

17% Polaków bierze pod uwagę kraj pochodzenia produktu – wynika z raportu „Smart Okazje”. Wszystko wskazuje więc na to, że coraz powszechniejsza staje się postawa, którą można określić jako patriotyzm konsumencki.