Rośnie popularność polskich produktów

Rośnie popularność polskich produktów

Opublikowany

17% Polaków bierze pod uwagę kraj pochodzenia produktu – wynika z raportu „Smart Okazje”. Wszystko wskazuje więc na to, że coraz powszechniejsza staje się postawa, którą można określić jako patriotyzm konsumencki.

Polskie produkty obecnie niczym nie ustępują zagranicznym markom – ani pod względem smaku, ani opakowania. Co więcej – często są postrzegane jako bardziej jakościowe i bezpieczne. Wiąże się to m.in. z kampaniami zwracającymi uwagę na wysoką jakość krajowych produktów, m.in.:

-„Teraz Polska” – charakterystycznym godłem są oznaczane polskie, pieczołowicie sprawdzone pod kątem jakości produkty.
-„Polska smakuje każdego dnia” – celem kampanii jest ułatwienie konsumentom dotarcia do polskich produktów.
-„590 powodów” – kampania objaśnia, jak rozpoznawać polskie produkty (kod kreskowy zaczynający się od liczby 590) i prezentuje zalety ich kupowania.

Dobre, bo polskie

„My, Polacy, tak mamy. Doceniamy polskie produkty” – głosi jedno z haseł promocyjnych sieci Biedronka. Rzeczywiście – okazuje się, że polskie pochodzenie produktu lub marki zachęca konsumentów do zakupu. Z badania „Patriotyzm konsumencki Polaków 2017” przeprowadzonego przez Open Search wynika, że 7 na 10 ankietowanych chętniej sięga po polskie produkty (w 2016 roku deklarowało to 6 na 10 ankietowanych). Nie zawsze jednak badani są w stanie poprawnie wskazać kraj pochodzenia danej marki. Dlaczego konsumenci chcą kupować polskie produkty? Poza przekonaniem o wysokiej jakości i bezpieczeństwie należy wspomnieć o przekonaniu, że poprzez kupowanie krajowych wyrobów wpływa się na tworzenie i utrzymywanie miejsc pracy oraz przyspiesza rozwój gospodarczy. U podłoża postawy leży również ogólny wzrost poziomu identyfikacji z własną grupą narodowościową.

Udostępnij

Powiązane artykuły
Marki własne w Polsce

temu

97% konsumentów deklaruje, że kupuje produkty marek własnych. Również sieci handlowe systematycznie zwiększają asortyment artykułów private labels. Co więcej – mijają już czasy, gdy produkty sygnowane marką własną sklepu stanowiły tańszą alternatywę artykułów lepszej jakości. Obecne towary private labels często w niczym nie ustępują droższym konkurentom, a ich sukces leży w lepszej ekspozycji na sklepowych półkach i w… zaufaniu, jakim klienci darzą sieci handlowe.
Customer experience – czym jest i jakie ma znaczenie?

temu

Co zrobić, by klient z jednorazowego stał się powracającym? W jaki sposób opinia kupującego o sklepie przekłada się na zyski? Jak zdobyć zaangażowanie klienta? Odpowiedzi na wszystkie te pytania kryją się pod coraz popularniejszym pojęciem customer experience. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na ten temat.
Produkty impulsowe, czyli emocje w procesie zakupowym

temu

46% Polaków ma wyznaczony budżet miesięczny, ale tylko 18% twierdzi, że go nie przekracza – wynika z raportu Smart Okazje. Wielu konsumentów tworzy wprawdzie listy zakupowe, ale w czasie pobytu w sklepie i tak sięga po artykuły, których na tej liście nie ma. Sprzyjają temu dobra ekspozycja produktów impulsowych oraz… skłonność do kierowania się emocjami.
Trendy zakupowe: zdrowa żywność

temu

Czy kupowanie zdrowej żywności można uznać za trend? Czy sieci handlowe eksponują produkty z tej kategorii? Jak zdrowa żywność jest postrzegana przez konsumentów? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.