Sonda: Ponad połowa konsumentów traktuje gazetki sieci handlowych jako przydatne źródło informacji

Sonda: Ponad połowa konsumentów traktuje gazetki sieci handlowych jako przydatne źródło informacji

Opublikowany

52% uczestników sondy wskazuje gazetkę promocyjną jako przydatne narzędzie do poszukiwania promocji. Konsumenci wyjaśniają, że korzystają z publikacji, gdy chcą wybrać dla siebie odpowiednie produkty w najbardziej przystępnych cenach. Takie działanie zdecydowanie ułatwia im podejmowanie decyzji zakupowych.

Respondenci deklarują też swoje zaufanie do gazetek, oparte na wielokrotnej, pozytywnej weryfikacji promocji w placówkach handlowych. Natomiast, 24% osób, czyli o ponad połowę mniej, twierdzi, że zbytnio nie ufa gazetkom i z tego powodu ich nie czyta. W wielu przypadkach wynika to z rozczarowania brakiem promowanych produktów w sklepach. Z kolei 17% konsumentów zapewnia, że nie ma czasu na przeglądanie tego typu publikacji. Najmniej liczna grupa, bo tylko 7% respondentów, nie posiada własnego zdania na temat gazetek promocyjnych lub ma obojętny stosunek do ich treści.

Sonda została przeprowadzona w ramach Programu AdRetail Inspirio wśród 100 losowo wybranych osób. W materiale prezentujemy wybrane wypowiedzi konsumentów.

Udostępnij

Powiązane artykuły
Lidl, Intermarche, Kaufland i Żabka liderami w komunikacji za pomocą gazetek handlowych

temu

Kapituła Programu AdRetail Inspirio przeanalizowała blisko 3 tys. gazetek promocyjnych, wydanych w I półroczu 2017 roku. Publikacje miały łącznie ponad 27 tys. stron. Ich powierzchnia całkowita wyniosła prawie 15 mln cm kw. Analizie poddano gazetki 4 dyskontów, 15 supermarketów, 7 hipermarketów i 10 sieci convenience. Były one porównywane, w ramach swoich segmentów, pod względem atrakcyjności rynkowej i wizualnej, oryginalności, innowacyjności, walorów estetycznych, a także funkcjonalności.
Marki własne w Polsce

temu

97% konsumentów deklaruje, że kupuje produkty marek własnych. Również sieci handlowe systematycznie zwiększają asortyment artykułów private labels. Co więcej – mijają już czasy, gdy produkty sygnowane marką własną sklepu stanowiły tańszą alternatywę artykułów lepszej jakości. Obecne towary private labels często w niczym nie ustępują droższym konkurentom, a ich sukces leży w lepszej ekspozycji na sklepowych półkach i w… zaufaniu, jakim klienci darzą sieci handlowe.
Customer experience – czym jest i jakie ma znaczenie?

temu

Co zrobić, by klient z jednorazowego stał się powracającym? W jaki sposób opinia kupującego o sklepie przekłada się na zyski? Jak zdobyć zaangażowanie klienta? Odpowiedzi na wszystkie te pytania kryją się pod coraz popularniejszym pojęciem customer experience. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na ten temat.
Produkty impulsowe, czyli emocje w procesie zakupowym

temu

46% Polaków ma wyznaczony budżet miesięczny, ale tylko 18% twierdzi, że go nie przekracza – wynika z raportu Smart Okazje. Wielu konsumentów tworzy wprawdzie listy zakupowe, ale w czasie pobytu w sklepie i tak sięga po artykuły, których na tej liście nie ma. Sprzyjają temu dobra ekspozycja produktów impulsowych oraz… skłonność do kierowania się emocjami.

Trendy zakupowe: zdrowa żywność

Czy kupowanie zdrowej żywności można uznać za trend? Czy sieci handlowe eksponują produkty z tej kategorii? Jak zdrowa żywność jest postrzegana przez konsumentów? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.