Sonda: Ponad połowa konsumentów traktuje gazetki sieci handlowych jako przydatne źródło informacji

Sonda: Ponad połowa konsumentów traktuje gazetki sieci handlowych jako przydatne źródło informacji

Opublikowany

52% uczestników sondy wskazuje gazetkę promocyjną jako przydatne narzędzie do poszukiwania promocji. Konsumenci wyjaśniają, że korzystają z publikacji, gdy chcą wybrać dla siebie odpowiednie produkty w najbardziej przystępnych cenach. Takie działanie zdecydowanie ułatwia im podejmowanie decyzji zakupowych.

Respondenci deklarują też swoje zaufanie do gazetek, oparte na wielokrotnej, pozytywnej weryfikacji promocji w placówkach handlowych. Natomiast, 24% osób, czyli o ponad połowę mniej, twierdzi, że zbytnio nie ufa gazetkom i z tego powodu ich nie czyta. W wielu przypadkach wynika to z rozczarowania brakiem promowanych produktów w sklepach. Z kolei 17% konsumentów zapewnia, że nie ma czasu na przeglądanie tego typu publikacji. Najmniej liczna grupa, bo tylko 7% respondentów, nie posiada własnego zdania na temat gazetek promocyjnych lub ma obojętny stosunek do ich treści.

Sonda została przeprowadzona w ramach Programu AdRetail Inspirio wśród 100 losowo wybranych osób. W materiale prezentujemy wybrane wypowiedzi konsumentów.

Udostępnij

Powiązane artykuły
Lidl, Intermarche, Kaufland i Żabka liderami w komunikacji za pomocą gazetek handlowych

temu

Kapituła Programu AdRetail Inspirio przeanalizowała blisko 3 tys. gazetek promocyjnych, wydanych w I półroczu 2017 roku. Publikacje miały łącznie ponad 27 tys. stron. Ich powierzchnia całkowita wyniosła prawie 15 mln cm kw. Analizie poddano gazetki 4 dyskontów, 15 supermarketów, 7 hipermarketów i 10 sieci convenience. Były one porównywane, w ramach swoich segmentów, pod względem atrakcyjności rynkowej i wizualnej, oryginalności, innowacyjności, walorów estetycznych, a także funkcjonalności.
Customer experience – czym jest i jakie ma znaczenie?

temu

Co zrobić, by klient z jednorazowego stał się powracającym? W jaki sposób opinia kupującego o sklepie przekłada się na zyski? Jak zdobyć zaangażowanie klienta? Odpowiedzi na wszystkie te pytania kryją się pod coraz popularniejszym pojęciem customer experience. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na ten temat.
Produkty impulsowe, czyli emocje w procesie zakupowym

temu

46% Polaków ma wyznaczony budżet miesięczny, ale tylko 18% twierdzi, że go nie przekracza – wynika z raportu Smart Okazje. Wielu konsumentów tworzy wprawdzie listy zakupowe, ale w czasie pobytu w sklepie i tak sięga po artykuły, których na tej liście nie ma. Sprzyjają temu dobra ekspozycja produktów impulsowych oraz… skłonność do kierowania się emocjami.
Pobierz Raport "Smart Okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków"

temu

Badanie przyniosło bardzo ciekawe wyniki pozwalające poznać polskich konsumentów i stworzyć profile nowoczesnych klientów, w tym optymalizujących zakupy, kupujących planowo, kupujących impulsywnie, lojalnych wobec marek, bądź kierujących się w największym stopniu cechami produktów i ceną, mobilnych oraz lubiących nowe rozwiązania. Przy okazji udało się nam obalić wiele funkcjonujących w dalszym ciągu dość powszechnie na rynku stereotypów dotyczących zachowań konsumentów. Jeśli przyświeca Państwu cel - bycia dostawcą pożądanych przez współczesnych Polaków produktów - zapraszamy do lektury raportu. Im więcej wiemy o konsumentach, tym łatwiej będzie nam sprostać temu wyzwaniu.

Trendy zakupowe: zdrowa żywność

Czy kupowanie zdrowej żywności można uznać za trend? Czy sieci handlowe eksponują produkty z tej kategorii? Jak zdrowa żywność jest postrzegana przez konsumentów? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.