Badanie „Smart Okazje” – poznajemy tendencje zakupowe Polaków

Badanie „Smart Okazje” – poznajemy tendencje zakupowe Polaków

W ciągu ostatnich miesięcy sieć AdRetail zbierała dane do raportu dotyczącego sposobu dokonywania zakupów przez Polaków – „Smart Okazje”. Badanie jest przeprowadzane we współpracy z Polskim Standardem Płatności (operatorem systemu płatności mobilnych BLIK), który został partnerem strategicznym, i agencją badawczą Mobile Institute. Pierwsze wyniki badania zostaną ogłoszone w czasie IAB Forum 2017, które odbędzie się w dniach 7-8 czerwca w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. Data premiery całego raportu będzie znana w najbliższych dniach.

Badanie ma na celu pozyskanie wiedzy na temat zwyczajów zakupowych Polaków oraz sprawdzenie, jakie miejsce w procesie zakupowym zajmują gazetki elektroniczne. Badanie ma również pokazać jakie sposoby płatności są praktykowane przez konsumentów. Szczególnie istotnym zagadnieniem będzie także zweryfikowanie, w jaki sposób respondenci w czasie zakupów korzystają z nowych technologii i w jakim stopniu tego typu narzędzia pomagają w wyszukiwaniu „sprytnych okazji”.

Raport powstaje na podstawie odpowiedzi udzielonych przez reprezentatywną grupę internautów (w tym także użytkowników serwisów gazetkowych wchodzących w skład sieci Adretail – Okazjum, Promocyjni i Promoceny – oraz fanpaga BLIKA) i wywiadów z konsumentami. Wnioski zostaną uzupełnione przez ekspertów biznesowych i przedstawicieli marek z różnych segmentów runku – od FMCG po turystykę i motoryzację.

Badanie obejmie takie obszary jak: 

- częstotliwość i miejsce dokonywania zakupów; 
- motywy decyzji zakupowych; 
- ścieżki zakupowe (w tym wykorzystanie urządzeń mobilnych); 
- optymalizacja wydatków; 
- potencjał nowych narzędzi i rozwiązań zakupowych; 
- systemy płatności mobilnych i onlinowych; 
- wykorzystanie nowych technologii w procesie zakupowym; 
- decyzyjność (kto i na jakiej podstawie podejmuje decyzję o zakupie). 

Pełne wyniki raportu już wkrótce.

 

Skuteczne wsparcie sprzedaży. Tu są Twoi klienci! Jesteśmy zespołem ekspertów nastawionym na efekty sprzedażowe. Naszym corem są serwisy Promocyjni.pl, Okazjum.pl i Promoceny.pl, które należą do Grupy Interia.pl. Współpracujemy również z wydawcami zewnętrznymi, poszerzając zasięg naszych działań.