Jak Polacy przygotowują się do zakupów?

Jak Polacy przygotowują się do zakupów?

84% Polaków przegląda gazetki promocyjne (w wersji papierowej lub elektronicznej) – tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę MANDS. Jest to jeden z najpopularniejszych sposobów na przygotowanie się do zrobienia zakupów.

Okazuje się, że Polacy rzadko spontanicznie kupują artykuły codziennego użytku, takie jak artykuły spożywcze czy chemię gospodarczą. Jedynie 14% respondentów twierdzi, że do sklepu idzie bez specjalnego przygotowania. Reszta starannie planuje wydatki, posiłkując się takimi metodami, jak:
  • spisywanie listy zakupów (65%);
  • przeglądanie papierowych gazetek promocyjnych (50%);
  • przeglądanie gazetek sieci w wersji elektronicznej (30%);
  • przeglądanie stron internetowych konkretnych sklepów (26%);
  • wyszukiwanie informacji w aplikacjach gromadzących oferty sieci handlowych (15%), takich jak aplikacja Okazjum.pl, o której więcej dowiesz się tutaj;
  • tworzenie listy zakupów w dedykowanej aplikacji (7%).
Co ciekawe respondenci, którzy dokonali w ciągu ostatniego miesiąca zakupów przez internet, częściej niż ci, którzy nie robią takich zakupów, przeglądają gazetki w formie elektronicznej (również w aplikacji) i odwiedzają strony internetowe sklepów.
 
Gazetki promocyjne w procesie zakupowym

Ponad połowa respondentów przy przygotowywaniu się do zakupów korzysta zatem z nowoczesnych rozwiązań on-line – serwisów internetowych i aplikacji mobilnych. Wynika to z rosnącego zainteresowania nowymi technologiami oraz popularności tzw. idei smart living, czyli optymalizacji codziennych czynności poprzez rozsądne wykorzystywanie gadżetów elektronicznych.

Oznacza to, że takie serwisy jak Promocyjni.pl, Okazjum.pl i Promoceny.pl stanowią istotną pomoc w podejmowaniu dobrych decyzji zakupowych. Umożliwiają porównanie cen i szerokości asortymentu poszczególnych sieci handlowych, dzięki czemu umożliwiają rzetelnie przygotowanie się do zrobienia zakupów. Pozwalają znaleźć informacje, które najmocniej wpływają na decyzję o wyborze konkretnego sklepu:
  • cenę poszczególnych produktów (jak wynika z badania GfK Shopping Monitor dla 50% respondentów to kluczowe kryterium);
  • dane, czy produkt jest aktualnie w promocji/ o ile taniej można go kupić;
  • lokalizację placówki.
Wyraźnie widać, że gazetki promocyjne stanowią istotny element procesu zakupowego. Kontakt z nimi poprzedza decyzję klienta o wyborze konkretnego sklepu, a w wielu przypadkach – stanowi impuls decydujący o dokonaniu zakupów w placówce konkretnej sieci.
 
Najpopularniejsze gazetki promocyjne

Uczestnicy badania zostali zapytani także o to, jakie gazetki czytali lub przeglądali w ciągu ostatniego tygodnia. Mogli udzielić maksymalnie 3 odpowiedzi. Najczęściej wskazywano gazetki sieci:
  • Biedronka (46%);
  • Lidl (41%); Tesco (23%);
  • Kaufland (20%);
  • Auchan (10%);
  • Carrefour (8%).

Pokrywa się to z raportem GfK, z którego wynika, że 60% Polaków dokonuje codziennych zakupów w sieciach dyskontowych, takich jak Biedronka i Lid. Na temat badania pisaliśmy w tym artykule.


 

Kontakt
kontakt@adretail.pl

Skuteczne wsparcie sprzedaży. Tu są Twoi klienci! Jesteśmy zespołem ekspertów nastawionym na efekty sprzedażowe. Naszym corem są serwisy Promocyjni.pl, Okazjum.pl i Promoceny.pl, które należą do Grupy Interia.pl. Współpracujemy również z wydawcami zewnętrznymi, poszerzając zasięg naszych działań.