M-commerce, czyli na zakupy ze smartfonem.

M-commerce, czyli na zakupy ze smartfonem.

75% Polaków aktywnych w sieci posiada urządzenia mobilne. Przed ekranami smartfonów i tabletów spędzają prawie 3 godziny dziennie – przeglądają strony internetowe, korzystają z serwisów społecznościowych i komunikatorów, grają. Coraz więcej z tego czasu poświęcają także na zakupy. 

Jak pokazuje badanie mShopper, ponad połowa Polaków robiących zakupy przez Internet, wykorzystuje w tym celu urządzenia mobilne. 43% z nich używa do zakupów smartfonów, 29% - tabletów.

Smartfony i tablety w procesie zakupowym

Urządzenia mobilne towarzyszą Polakom niemal we wszystkich życiowych sytuacjach, nic więc dziwnego, że są wykorzystywane również na każdym etapie procesu zakupowego – od poszukiwania inspiracji i opinii o produktach czy usługach, po finalizację transakcji. Wspierają postawę zwaną smartshoppingiem, polegającą na posiłkowaniu się podczas zakupów jak największą ilością danych w celu dokonania optymalnego wyboru. Proces ten opiera się przede wszystkim na korzystaniu z porównywarek cen i agregatorów ofert.

Urządzenia mobilne wspierają również zakupy offline. Konsumenci, będąc w sklepie, sprawdzają aktualne promocje i porównują ceny z innymi produktami czy asortymentem innych sieci. Wielu z nich wykorzystuje kody rabatowe, otrzymane drogą mailową lub dostępne na stronach internetowych. Coraz popularniejsze staje się również płacenie smartfonem – aż 56% posiadaczy urządzeń w 2016 roku używało ich do płacenia (w 2015 było to jedynie 38%).
 


Zalety m-zakupów

Jako najważniejsze zalety robienia zakupów przez urządzenia mobilne uważa się:

  • wygodę – smartfon lub tablet jest z reguły pod ręką, nie trzeba więc wkładać dużego wysiłku w dokonanie zakupu;
  • swobodę – zakupy można zrobić praktycznie w każdym miejscu i o każdej porze – pomiędzy służbowymi spotkaniami, w drodze do pracy czy tuż przed snem;
  • oszczędność czasu – nie trzeba poświęcać ani chwili na dotarcie do sklepu, wyszukanie produktów na półkach czy stanie w kolejce.

Badanie mShopper zostało przeprowadzone przez Mobile Institute na zlecenie Allegro i pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej. Jego wyniki opublikowani w marcu 2016 roku.

 

Kontakt
kontakt@adretail.pl

Skuteczne wsparcie sprzedaży. Tu są Twoi klienci! Jesteśmy zespołem ekspertów nastawionym na efekty sprzedażowe. Naszym corem są serwisy Promocyjni.pl, Okazjum.pl i Promoceny.pl, które należą do Grupy Interia.pl. Współpracujemy również z wydawcami zewnętrznymi, poszerzając zasięg naszych działań.