Zakaz handlu w niedzielę, a sklepy internetowe

Zakaz handlu w niedzielę, a sklepy internetowe

 

Ważą się losy handlu w niedzielę – do Sejmu trafił projekt zakładający zakaz prowadzenia sprzedaży w niedzielę przez sklepy o powierzchni powyżej 80 m2. Jak wpłynie to na sklepy internetowe? Jakie zdanie na temat zakupów internetowych w niedzielę mają Polacy? Sprawdzamy. 

Zgodnie z raportem Izby Gospodarki Elektronicznej "Kochamy e-niedziele. Polacy o zakupach i pracy w niedziele" aż 81% respondentów zadeklarowało, że w niedziele zdarza im się robić zakupy on-line. Co więcej – aż 78% twierdzi również, że zakupy internetowe nie powinny być objęte żadnymi restrykcjami, jeśli chodzi o porę i miejsce dokonywania transakcji. Ideą zakupów on-line powinna być bowiem elastyczność i wygoda.
 
 
 

Dlaczego lubimy kupować w niedzielę? 

Polacy statystycznie najczęściej kupują on-line w soboty i czwartki. W niedziele regularnie z usług sklepów internetowych korzysta 11-16% ankietowanych. Jednak zdecydowana większość (wspomniane już 81%) potwierdza, że zdarza im się kupować różne produkty właśnie w niedzielę.


Aż 72% respondentów potwierdziło również, że e-zakupy w niedzielę sprawiają, że mają więcej czasu dla bliskich – nie muszą bowiem poświęcać kilku godzin na dotarcie do sklepu stacjonarnego czy stanie w kolejce.  E-zakupy pozwalają wygospodarować więcej czasu na odpoczynek w towarzystwie rodziny lub przyjaciół.

Co sądzimy o zakazie e-handlu w niedziele

Internauci jasno sprzeciwiają się zakazowi e-handlu w niedziele. Zakaz ten popiera jedynie 10% ankietowanych, a aż 70% twierdzi, że niedzielne zakupy przez internet powinny być w pełni dozwolone. Istotne jest to, że ankieta ta objęła również osoby zatrudnione w e-handlu. 

Poza własną wygodą ankietowani wracają uwagę na następujące możliwe negatywne konsekwencje wprowadzenia zakazu handlu internetowego w niedzielę:
 
 
Cały raport można przeczytać tutaj.
 
 

Skuteczne wsparcie sprzedaży. Tu są Twoi klienci! Jesteśmy zespołem ekspertów nastawionym na efekty sprzedażowe. Naszym corem są serwisy Promocyjni.pl, Okazjum.pl i Promoceny.pl, które należą do Grupy Interia.pl. Współpracujemy również z wydawcami zewnętrznymi, poszerzając zasięg naszych działań.