Dyskonty zmonopolizowały polski rynek FMCG?

Dyskonty zmonopolizowały polski rynek FMCG?

Niemal 60% Polaków regularnie kupuje produkty FMCG w dyskontach – wynika z badania GfK Shopping Monitor 2017. Wpływają na to przede wszystkim atrakcyjne ceny, dogodne lokalizacje sklepów i… przyzwyczajenia. Poniżej szczegóły raportu.

Dyskonty zmonopolizowały polski rynek FMCG. Daleko w tyle zostały nie tylko osiedlowe sklepy (jedynie 16% Polaków regularnie kupuje w nich produkty FMCG), lecz także hipermarkety i supermarkety. Klientów przyciągają głównie częste promocje i niskie ceny. Co istotne – głównym źródłem informacji o cenach produktów FMCG pozostają gazetki promocyjne – przegląda je aż 50% ankietowanych. Na dalszych miejscach znalazły się reklamy telewizyjne oraz informacje czerpane od znajomych i członków rodziny.

Biedronka najpopularniejszym dyskontem

Najpopularniejszą siecią sklepów dyskontowych jest Biedronka. Prawie połowa ankietowanych wskazuje tę sieć jako miejsce, gdzie najczęściej kupują artykuły spożywcze, kosmetyki i chemię gospodarczą. Tymczasem robienie regularnych zakupów w Lidlu deklaruje jedynie 8% ankietowanych, a w Tesco – 7%. 

Popularność sieci Biedronka wynika nie tylko z niskich cen, lecz także z dogodnych lokalizacji sklepów. Około 45% polskich gospodarstw domowych znajduje się w odległości 15 minut pieszo od sklepu tej sieci. 

Jednocześnie warto zwrócić uwagę na fakt, że wartości te zmieniają się, gdy weźmiemy pod uwagę klientów robiących zakupy raz na miesiąc lub rzadziej. Oznacza to, że duża część nabywców nie ogranicza się do wyboru jednego sklepu i dokonuje zakupów w różnych sieciach.  



Infografika przygotowana przez GFK na potrzeby raportu. 

TU ODNOŚNIK DO ZEWNĘTRZNEJ STORNY 

Skuteczne wsparcie sprzedaży. Tu są Twoi klienci! Jesteśmy zespołem ekspertów nastawionym na efekty sprzedażowe. Naszym corem są serwisy Promocyjni.pl, Okazjum.pl i Promoceny.pl, które należą do Grupy Interia.pl. Współpracujemy również z wydawcami zewnętrznymi, poszerzając zasięg naszych działań.