Hipermarkety coraz częściej sięgają po rozwiązania sprawdzone przez dyskonty

Strategie promocyjno-asortymentowe, realizowane przez hipermarkety w latach 2015-2016, zostały poddane analizie porównawczej. Instytut badawczy ABR SESTA zaobserwował, że Kaufland znacząco podniósł liczbę gazetek tematycznych i zaczął upodabniać się do dyskontów. Publikację tego typu ofert zwiększył też Carrefour.
Jak sklepy kuszą promocjami na te święta? W supermarkecie najtaniej przed Wielkanocą. Dyskonty z tyłu za hipermarketami. 

 
Biedronka mocno postawiła na gazetki tematyczne. Konkurencja zostaje daleko z tyłu

Instytut badawczy ABR SESTA porównał strategie promocyjno-asortymentowe dyskontów z lat 2015-2016. Z analizy wynika, że w ostatnim roku Biedronka zwiększyła liczbę publikacji tematycznych aż o 75%. Tego rodzaju gazetki stanowią 65% wszystkich jej wydawnictw. Tymczasem, u konkurencji ich udział nie przekracza nawet 10%.
Sprawdzamy kto czyta gazetki z segmentu Dom i Ogród

Przełom marca i kwietnia to początek wzmożonego ruchu w sklepach z asortymentem budowlanym, narzędziami oraz akcesoriami do ogrodu. Jak otwarcie sezonu remontowo-ogrodniczego przekłada się na zainteresowanie gazetkami sieci z tej kategorii? Sprawdzamy. 
Tegoroczna Wielkanoc dla handlu będzie lepsza, niż rok temu. Eksperci przewidują wzrost sprzedaży

Dzięki programowi Rodzina 500 plus, podniesionej pensji minimalnej i spadkowi bezrobocia, zwiększyła się siła nabywcza Polaków. To również sprzyja podwyższaniu cen towarów. Przedświąteczna sprzedaż może być wyższa o kilka procent w porównaniu z ub. rokiem. Ale zdania na temat tego, który format zyska najwięcej, są dość podzielone. 
Zakaz handlu w niedzielę a sklepy internetowe

Ważą się losy handlu w niedzielę – do Sejmu trafił projekt zakładający zakaz prowadzenia sprzedaży w niedzielę przez sklepy o powierzchni powyżej 80 m2. Jak wpłynie to na sklepy internetowe? Jakie zdanie na temat zakupów internetowych w niedzielę mają Polacy? Sprawdzamy. 
Chcesz sprawdzić czy żywność jest made in Poland? Możesz mieć problem z uzyskaniem zgody. 

Badanie zostało przeprowadzone przez agentów TakeTask na zlecenie Grupy AdRetail i instytutu badawczego ABR SESTA. Efekty? Aż w 84 proc. badanych sklepów (dyskonty, hipermarkety, supermarkety etc.) tajemniczy klienci usłyszeli, że skanować nie mogą. Skanować bez problemów pozwoliło tylko 8 proc. nadanych sklepów. Kolejne 8 proc. wydało zgodę tymczasową (czyt. jednorazową).
Rok 2016 rokiem rekordów sieci reklamowej AdRetail.

O 29% w 2016 roku wzrosła liczba klientów AdRetail względem poprzednich 12 miesięcy. To jednak tylko jeden z wielu sukcesów sieci reklamowej, należącej do Grupy Interia.pl. Rok 2016 okazał się bowiem dla AdRetail prawdziwie rekordowy.  
Sprawdzanie pochodzenia towarów za pomocą aplikacji - czy w Polsce jest miejsce na taki produkt?

Według ekspertów, wprowadzenie aplikacji do identyfikacji polskiej żywności zaszkodziłoby interesom krajowych wytwórców. Dodatkowo, utrudniłoby im to bieżącą pracę i podwyższyłoby jej koszty. Te zaś ostatecznie wpłynęłyby na ceny artykułów.
Drogerie będą sukcesywnie znikać z rynku? Biedronka znalazła sposób na ich klientów

Instytut badawczy ABR SESTA porównał strategie promocyjno-asortymentowe drogerii z lat 2015-2016. Z analizy wynika, że zmniejszyła się liczba sieci, a co za tym idzie – ich publikacji. Największym konkurentem dla całego sektora staje się Biedronka, która coraz bardziej inwestuje w promocje kosmetyków największych producentów. 
Hipermarkety coraz częściej sięgają po rozwiązania sprawdzone przez dyskonty

Strategie promocyjno-asortymentowe, realizowane przez hipermarkety w latach 2015-2016, zostały poddane analizie porównawczej. Instytut badawczy ABR SESTA zaobserwował, że Kaufland znacząco podniósł liczbę gazetek tematycznych i zaczął upodabniać się do dyskontów. Publikację tego typu ofert zwiększył też Carrefour.
Jak sklepy kuszą promocjami na te święta? W supermarkecie najtaniej przed Wielkanocą. Dyskonty z tyłu za hipermarketami. 

 
Biedronka mocno postawiła na gazetki tematyczne. Konkurencja zostaje daleko z tyłu

Instytut badawczy ABR SESTA porównał strategie promocyjno-asortymentowe dyskontów z lat 2015-2016. Z analizy wynika, że w ostatnim roku Biedronka zwiększyła liczbę publikacji tematycznych aż o 75%. Tego rodzaju gazetki stanowią 65% wszystkich jej wydawnictw. Tymczasem, u konkurencji ich udział nie przekracza nawet 10%.
Sprawdzamy kto czyta gazetki z segmentu Dom i Ogród

Przełom marca i kwietnia to początek wzmożonego ruchu w sklepach z asortymentem budowlanym, narzędziami oraz akcesoriami do ogrodu. Jak otwarcie sezonu remontowo-ogrodniczego przekłada się na zainteresowanie gazetkami sieci z tej kategorii? Sprawdzamy. 
Tegoroczna Wielkanoc dla handlu będzie lepsza, niż rok temu. Eksperci przewidują wzrost sprzedaży

Dzięki programowi Rodzina 500 plus, podniesionej pensji minimalnej i spadkowi bezrobocia, zwiększyła się siła nabywcza Polaków. To również sprzyja podwyższaniu cen towarów. Przedświąteczna sprzedaż może być wyższa o kilka procent w porównaniu z ub. rokiem. Ale zdania na temat tego, który format zyska najwięcej, są dość podzielone. 
Zakaz handlu w niedzielę a sklepy internetowe

Ważą się losy handlu w niedzielę – do Sejmu trafił projekt zakładający zakaz prowadzenia sprzedaży w niedzielę przez sklepy o powierzchni powyżej 80 m2. Jak wpłynie to na sklepy internetowe? Jakie zdanie na temat zakupów internetowych w niedzielę mają Polacy? Sprawdzamy. 
Chcesz sprawdzić czy żywność jest made in Poland? Możesz mieć problem z uzyskaniem zgody. 

Badanie zostało przeprowadzone przez agentów TakeTask na zlecenie Grupy AdRetail i instytutu badawczego ABR SESTA. Efekty? Aż w 84 proc. badanych sklepów (dyskonty, hipermarkety, supermarkety etc.) tajemniczy klienci usłyszeli, że skanować nie mogą. Skanować bez problemów pozwoliło tylko 8 proc. nadanych sklepów. Kolejne 8 proc. wydało zgodę tymczasową (czyt. jednorazową).
Rok 2016 rokiem rekordów sieci reklamowej AdRetail.

O 29% w 2016 roku wzrosła liczba klientów AdRetail względem poprzednich 12 miesięcy. To jednak tylko jeden z wielu sukcesów sieci reklamowej, należącej do Grupy Interia.pl. Rok 2016 okazał się bowiem dla AdRetail prawdziwie rekordowy.  
Sprawdzanie pochodzenia towarów za pomocą aplikacji - czy w Polsce jest miejsce na taki produkt?

Według ekspertów, wprowadzenie aplikacji do identyfikacji polskiej żywności zaszkodziłoby interesom krajowych wytwórców. Dodatkowo, utrudniłoby im to bieżącą pracę i podwyższyłoby jej koszty. Te zaś ostatecznie wpłynęłyby na ceny artykułów.