Najnowsze trendy konsumenckie – w jakim kierunku zmierzają nasze zakupy?

Instytuty badawcze regularnie monitorują trendy, za jakimi podążają Polacy. Jest to bowiem istotne z punktu widzenia opłacalności nowych inwestycji oraz dynamiki rozwoju gospodarki. Ważne miejsce w portfolio badań zajmuje monitoring trendów konsumenckich, a więc tego, w jaki sposób i co kupują respondenci. Przyjrzyjmy się najnowszym raportom dotyczącym tego tematu.
Kim jest polski smart shopper?

Co dla polskich konsumentów oznaczają „sprytne zakupy”? W jaki sposób dbają o to, by ich zakupowe wybory były rozsądne? Czy liczy się dla nich jedynie cena? Przeczytaj artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania.
Polacy uwielbiają robić zakupy

Polacy robią zakupy niemal codziennie – wynika z raportu firmy Nielsen Polska. Wyniki te potwierdza również nasze badanie „Smart Okazje”. Co wpływa na taką postawę i jakie sklepy są odwiedzane najczęściej? Odpowiadamy.
Inteligentne centra handlowe – jak lokalizacja klientów wpływa na podnoszenie jakości usług

Nie tylko sklepy internetowe śledzą swoich klientów, by proponować im spersonalizowane promocje i przypominać o swojej ofercie. Coraz więcej centrów handlowych – również w Polsce – wdraża zaawansowane technologicznie rozwiązania, które pozwalają im zwiększać swoją konkurencyjność i lepiej dopasowywać usługi do potrzeb odwiedzających. Działania te często wykorzystują sieć Wi-Fi lub opierają się na idei tzw. internetu rzeczy. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.
Jak sklepy bronią się przed showroomingiem?

36% Polaków posiadających smartfon wykorzystuje go w czasie zakupów stacjonarnych do sprawdzania on-line cen u konkurencji. Tymczasem Amazon opatentował algorytm, który ma ukrócić takie praktyki. Czy jednak okaże się skuteczny?
Od omnichannel do channel-less

Dla klientów niezwykle istotna jest możliwość dokonywania zakupów w sposób, który w danym momencie okazuje się najwygodniejszy – za pośrednictwem smartfona, laptopa lub po prostu w sklepie stacjonarnym. Sieci handlowe zauważyły tę potrzebę, czyniąc omnichannel jednym z najważniejszych trendów e-commerce ostatnich lat. Jednak co w rzeczywistości oznacza to dla konsumentów?
Supermarkety wydają coraz mniej gazetek promocyjnych, ograniczają także ich czas obowiązywania

Strategie promocyjno-asortymentowe supermarketów z lat 2015-2016 zostały poddane analizie porównawczej przez instytut badawczy ABR SESTA. Zauważono, że Polomarket oraz Piotr i Paweł zmniejszyły liczbę publikacji. Według ekspertów, jest to związane z walką o wizerunek tańszej sieci, ale z bogatszą ofertą od dyskontów. 
Nie tylko gazetki – siła rekomendacji w procesie zakupowym

82% internautów poleca znajomym sprawdzone produkty – wynika z badania "Lojalni 2017" przeprowadzonego przez dr Tomasza Barana z Uniwersytetu Warszawskiego. Co istotne – konsumenci zarówno chętnie rekomendują, jak i korzystają z tego typu porad podczas dokonywania zakupów.
Ranking spożywczych sklepów internetowych

Karol Kopańko, dziennikarz współpracujący z serwisem (czy też blogiem) Spider's web przygotował ranking najlepszych sklepów spożywczych, które umożliwiają robienie zakupów przez internet. Sprawdź, jakie są wyniki tego eksperymentu!
Marketing sensoryczny - wpływ zmysłów na proces zakupowy

Impulsy zmysłowe odpowiadają nawet za 80% reakcji mózgu. Fakt ten wykorzystują marketerzy, na różne sposoby oddziałując na zmysły potencjalnych klientów. Takie działanie określane jest mianem marketingu sensorycznego. Na czym dokładnie polega i do jakiego stopnia można w ten sposób sterować samopoczuciem konsumentów? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.
Najnowsze trendy konsumenckie – w jakim kierunku zmierzają nasze zakupy?

Instytuty badawcze regularnie monitorują trendy, za jakimi podążają Polacy. Jest to bowiem istotne z punktu widzenia opłacalności nowych inwestycji oraz dynamiki rozwoju gospodarki. Ważne miejsce w portfolio badań zajmuje monitoring trendów konsumenckich, a więc tego, w jaki sposób i co kupują respondenci. Przyjrzyjmy się najnowszym raportom dotyczącym tego tematu.
Kim jest polski smart shopper?

Co dla polskich konsumentów oznaczają „sprytne zakupy”? W jaki sposób dbają o to, by ich zakupowe wybory były rozsądne? Czy liczy się dla nich jedynie cena? Przeczytaj artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania.
Polacy uwielbiają robić zakupy

Polacy robią zakupy niemal codziennie – wynika z raportu firmy Nielsen Polska. Wyniki te potwierdza również nasze badanie „Smart Okazje”. Co wpływa na taką postawę i jakie sklepy są odwiedzane najczęściej? Odpowiadamy.
Inteligentne centra handlowe – jak lokalizacja klientów wpływa na podnoszenie jakości usług

Nie tylko sklepy internetowe śledzą swoich klientów, by proponować im spersonalizowane promocje i przypominać o swojej ofercie. Coraz więcej centrów handlowych – również w Polsce – wdraża zaawansowane technologicznie rozwiązania, które pozwalają im zwiększać swoją konkurencyjność i lepiej dopasowywać usługi do potrzeb odwiedzających. Działania te często wykorzystują sieć Wi-Fi lub opierają się na idei tzw. internetu rzeczy. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.
Jak sklepy bronią się przed showroomingiem?

36% Polaków posiadających smartfon wykorzystuje go w czasie zakupów stacjonarnych do sprawdzania on-line cen u konkurencji. Tymczasem Amazon opatentował algorytm, który ma ukrócić takie praktyki. Czy jednak okaże się skuteczny?
Od omnichannel do channel-less

Dla klientów niezwykle istotna jest możliwość dokonywania zakupów w sposób, który w danym momencie okazuje się najwygodniejszy – za pośrednictwem smartfona, laptopa lub po prostu w sklepie stacjonarnym. Sieci handlowe zauważyły tę potrzebę, czyniąc omnichannel jednym z najważniejszych trendów e-commerce ostatnich lat. Jednak co w rzeczywistości oznacza to dla konsumentów?
Supermarkety wydają coraz mniej gazetek promocyjnych, ograniczają także ich czas obowiązywania

Strategie promocyjno-asortymentowe supermarketów z lat 2015-2016 zostały poddane analizie porównawczej przez instytut badawczy ABR SESTA. Zauważono, że Polomarket oraz Piotr i Paweł zmniejszyły liczbę publikacji. Według ekspertów, jest to związane z walką o wizerunek tańszej sieci, ale z bogatszą ofertą od dyskontów. 
Nie tylko gazetki – siła rekomendacji w procesie zakupowym

82% internautów poleca znajomym sprawdzone produkty – wynika z badania "Lojalni 2017" przeprowadzonego przez dr Tomasza Barana z Uniwersytetu Warszawskiego. Co istotne – konsumenci zarówno chętnie rekomendują, jak i korzystają z tego typu porad podczas dokonywania zakupów.
Ranking spożywczych sklepów internetowych

Karol Kopańko, dziennikarz współpracujący z serwisem (czy też blogiem) Spider's web przygotował ranking najlepszych sklepów spożywczych, które umożliwiają robienie zakupów przez internet. Sprawdź, jakie są wyniki tego eksperymentu!
1
2
3