Nie tylko gazetki – siła rekomendacji w procesie zakupowym

82% internautów poleca znajomym sprawdzone produkty – wynika z badania "Lojalni 2017" przeprowadzonego przez dr Tomasza Barana z Uniwersytetu Warszawskiego. Co istotne – konsumenci zarówno chętnie rekomendują, jak i korzystają z tego typu porad podczas dokonywania zakupów.
Ranking spożywczych sklepów internetowych

Karol Kopańko, dziennikarz współpracujący z serwisem (czy też blogiem) Spider's web przygotował ranking najlepszych sklepów spożywczych, które umożliwiają robienie zakupów przez internet. Sprawdź, jakie są wyniki tego eksperymentu!
Jak Polacy przygotowują się do zakupów?

84% Polaków przegląda gazetki promocyjne (w wersji papierowej lub elektronicznej) – tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę MANDS. Jest to jeden z najpopularniejszych sposobów na przygotowanie się do zrobienia zakupów.
Dyskonty zmonopolizowały polski rynek FMCG?

Niemal 60% Polaków regularnie kupuje produkty FMCG w dyskontach – wynika z badania GfK Shopping Monitor 2017. Wpływają na to przede wszystkim atrakcyjne ceny, dogodne lokalizacje sklepów i… przyzwyczajenia. Poniżej szczegóły raportu.
Efekt ROPO, czyli jak łączyć online z offline

Zgodnie z raportem „Efekt ROPO w segmentach polskiego e-commerce – 2015” niemal 70% konsumentów kupuje różnego rodzaju produkty na podstawie informacji wyszukanych w Internecie. Jest to wspomniany już w tytule badania efekt ROPO. Wyjaśniamy, na czym polega i dlaczego stanowi dużą szansę dla marek z różnych segmentów. 
Zakupowy omnichannel, czyli rozwój płatności cyfrowych.

46% ankietowanych deklaruje, że korzysta z płatności elektronicznych – tak wynika z raportu „Płatności cyfrowe 2016”* przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Nie oznacza to jednak, że Polacy przestają korzystać z gotówki, a jedynie, że stają się konsumentami i klientami wielokanałowymi. Poniżej przedstawiamy szczegółowe wyniki raportu.
Zakupy spożywcze przez internet coraz popularniejsze.

Badanie „Zakupy online Polaków” przeprowadzone przez TNS Polska dowodzi, że aż 42% Polaków przynajmniej raz w roku robi zakupy przez internet. 13% respondentów deklaruje natomiast, że online kupuje nawet 2 razy w miesiącu. Najczęściej w sklepach internetowych zamawiają sprzęt AGD i RTV, obuwie, odzież i kosmetyki. Jednak od kilku lat rośnie również popularność zakupów spożywczych online.
M-commerce, czyli na zakupy ze smartfonem.

75% Polaków aktywnych w sieci posiada urządzenia mobilne. Przed ekranami smartfonów i tabletów spędzają prawie 3 godziny dziennie – przeglądają strony internetowe, korzystają z serwisów społecznościowych i komunikatorów, grają. Coraz więcej z tego czasu poświęcają także na zakupy. 
Nowy wynalazek firmy Piaggio - robot na zakupy

Piaggio to firma znana wszystkim miłośnikom dwóch kółek, produkująca skutery pod nazwą Vespa. Włoscy projektanci stworzyli prototyp autonomicznego, osobistego robota, którego głównym zadaniem ma być przewożenie towarów.
Supermarkety wydają coraz mniej gazetek promocyjnych, ograniczają także ich czas obowiązywania

Strategie promocyjno-asortymentowe supermarketów z lat 2015-2016 zostały poddane analizie porównawczej przez instytut badawczy ABR SESTA. Zauważono, że Polomarket oraz Piotr i Paweł zmniejszyły liczbę publikacji. Według ekspertów, jest to związane z walką o wizerunek tańszej sieci, ale z bogatszą ofertą od dyskontów. 
Nie tylko gazetki – siła rekomendacji w procesie zakupowym

82% internautów poleca znajomym sprawdzone produkty – wynika z badania "Lojalni 2017" przeprowadzonego przez dr Tomasza Barana z Uniwersytetu Warszawskiego. Co istotne – konsumenci zarówno chętnie rekomendują, jak i korzystają z tego typu porad podczas dokonywania zakupów.
Ranking spożywczych sklepów internetowych

Karol Kopańko, dziennikarz współpracujący z serwisem (czy też blogiem) Spider's web przygotował ranking najlepszych sklepów spożywczych, które umożliwiają robienie zakupów przez internet. Sprawdź, jakie są wyniki tego eksperymentu!
Jak Polacy przygotowują się do zakupów?

84% Polaków przegląda gazetki promocyjne (w wersji papierowej lub elektronicznej) – tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę MANDS. Jest to jeden z najpopularniejszych sposobów na przygotowanie się do zrobienia zakupów.
Dyskonty zmonopolizowały polski rynek FMCG?

Niemal 60% Polaków regularnie kupuje produkty FMCG w dyskontach – wynika z badania GfK Shopping Monitor 2017. Wpływają na to przede wszystkim atrakcyjne ceny, dogodne lokalizacje sklepów i… przyzwyczajenia. Poniżej szczegóły raportu.
Efekt ROPO, czyli jak łączyć online z offline

Zgodnie z raportem „Efekt ROPO w segmentach polskiego e-commerce – 2015” niemal 70% konsumentów kupuje różnego rodzaju produkty na podstawie informacji wyszukanych w Internecie. Jest to wspomniany już w tytule badania efekt ROPO. Wyjaśniamy, na czym polega i dlaczego stanowi dużą szansę dla marek z różnych segmentów. 
Zakupowy omnichannel, czyli rozwój płatności cyfrowych.

46% ankietowanych deklaruje, że korzysta z płatności elektronicznych – tak wynika z raportu „Płatności cyfrowe 2016”* przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Nie oznacza to jednak, że Polacy przestają korzystać z gotówki, a jedynie, że stają się konsumentami i klientami wielokanałowymi. Poniżej przedstawiamy szczegółowe wyniki raportu.
Zakupy spożywcze przez internet coraz popularniejsze.

Badanie „Zakupy online Polaków” przeprowadzone przez TNS Polska dowodzi, że aż 42% Polaków przynajmniej raz w roku robi zakupy przez internet. 13% respondentów deklaruje natomiast, że online kupuje nawet 2 razy w miesiącu. Najczęściej w sklepach internetowych zamawiają sprzęt AGD i RTV, obuwie, odzież i kosmetyki. Jednak od kilku lat rośnie również popularność zakupów spożywczych online.
M-commerce, czyli na zakupy ze smartfonem.

75% Polaków aktywnych w sieci posiada urządzenia mobilne. Przed ekranami smartfonów i tabletów spędzają prawie 3 godziny dziennie – przeglądają strony internetowe, korzystają z serwisów społecznościowych i komunikatorów, grają. Coraz więcej z tego czasu poświęcają także na zakupy. 
Nowy wynalazek firmy Piaggio - robot na zakupy

Piaggio to firma znana wszystkim miłośnikom dwóch kółek, produkująca skutery pod nazwą Vespa. Włoscy projektanci stworzyli prototyp autonomicznego, osobistego robota, którego głównym zadaniem ma być przewożenie towarów.
1
2