Znamy zwycięzców III Edycji Programu AdReatil Inspirio! Sprawdź, która sieć ma najlepsze gazetki!

Znamy zwycięzców III Edycji Programu AdReatil Inspirio! Sprawdź, która sieć ma najlepsze gazetki!

 

Już po raz trzeci wyłoniono laureatów Programu AdRetail Inspirio (AdRI), w kategorii najlepszych gazetek promocyjnych. W jury zasiadło 13 członków kapituły, którzy przyjrzeli się materiałom promocyjnym z roku 2018. W konkursie wzięło udział 4 tysiące publikacji z marketów, dyskontów oraz sieci convenience. Laureatami w swoich kategoriach zostały takie marki jak Carrefour, Lidl, Żabka oraz Intermarche.

Ugruntowani zwycięzcy

W kategorii dyskontów po raz kolejny  najlepiej wypadły gazetki Lidla, jury zwróciło uwagę na wysoką jakość grafiki, zrównoważoną kolorystykę i dobrze zaakcentowane cenówki i promocje. - Na sukces naszej gazetki pracował sztab utalentowanych ekspertów ds. zakupów marketingu i promocji, wygrana po raz kolejny udowadnia nam, że obraliśmy dobrą drogę, a także jest dla nas motywacją, aby nadal poszukiwać najbardziej optymalnych rozwiązań, które docenią konsumenci oraz eksperci.  – podkreśla Kierowniczka ds. Reklamy Lidl Polska, Anna Biskup.

W kategorii supermarketów wzięło udział aż 15 firm, dlatego rywalizacja była naprawdę ostra. Finalnie po raz kolejny wygrała sieć Intermarche, jury spodobała się przede wszystkim czytelność jej gazetek. Doceniono także zdjęcia produktów, które bez zbędnych ozdobników zachęcają do zakupu. – Wygrana po raz kolejny jest dla nas sygnałem na to, że branża docenia pracę, jaką wkładamy w dobrą komunikację z klientami sieci. Nowe gazetki wzbogaciliśmy dodatkowo o ciekawe przepisy kulinarne, liczymy że ta odmiana zostanie doceniona w przyszłym roku – stwierdza Dyrektora ds. Komunukacji i Informacji sieci Intermarche, Eliza Orepiuk-Szymura.
W rozgrywce dotyczącej hipermarketów po raz drugi zwyciężył Carrefour, pokonując 5 pozostałych kandydatów. Jury spodobała się przede wszystkim atrakcyjna prezentacja aktualnych i sezonowych promocji sieci. Podkreślono też wysoką jakość zdjęć oraz grafik, a także packshoty. –Dzięki ubiegłorocznej wygranie mieliśmy większą motywację do pracy nad wysokim standardem naszych publikacji, kolejne zwycięstwo traktujemy jako dowód na to, że ten trud został doceniony. – tłumaczy Manager w Dziale Marketingu sieci Carrefour, Aleksandra Sionek.
Sieć sklepów Żabka po raz trzeci  wygrała rozgrywkę w kategorii convenience, deklasując 7 konkurentów. Członkom jury spodobała się czytelność oraz dobrze dobrana wielkość grafik, a także nowoczesna kolorystyka. Doceniono też nieszablonowość zdjęć oraz ich klarowny przekaz. – Główną inspiracją naszych działań są rynki zagraniczne, systematycznie sporządzamy też badania shoppngowe naszych publikacji. Dzięki temu gazetki tworzone są w oparciu o potrzeby odbiorców, co ma bezpośredni wpływ na wysoką jakość naszej komunikacji. – tłumaczy Kierownik Zespołu Marketing Communications z sieci Żabka, Jarosław Seredecki.

Zdaniem ekspertów
Jednym z członków 13-osobowego jury był dyrektor generalny POHiD-u, doktor Maria Andrzej Faliński, który określił poziom gazetek jako bardzo wysoki. Uczestnicy pamiętali też o sugestiach wysnutych w zeszłorocznym konkursie. W tegorocznej edycji sieci postawiły na wyrazistą kolorystykę i czytelne opisy, większość materiałów prezentuje się bardzo estetycznie. – Tegoroczna edycja jest dowodem na to, że najważniejsze formaty handlowe nieustannie polepszają jakość swoich publikacji. Sieci często podkreślają, że nasz ranking jest dla nich prawdziwym motorem do zmian. Jak się okazało w żadnej z kategorii konkurentom nie udało się zwyciężyć z zeszłorocznymi laureatami – twierdzi Przewodniczący Programu AdRetail Inspirio, Karol Kamiński.

Z kolei inny członek kapituły, Andrzej Wojciechowski, zauważa zmiany jakie przyniosła trzecia edycja konkursu. Duża konkurencja na rynku oraz zakaz handlu w niedzielę zachęciły sieci do zmiany formy oraz grafik swoich publikacji, w celu wzmocnienia wizerunku. Dla sieci typu convenience wyzwaniem okazało się też rozszerzenie oferty spożywczej na stacjach benzynowych. Jest to dowód na to, że projektanci gazetek śledzą zmiany polityczno-gospodarcze w kraju.

 

Skuteczne wsparcie sprzedaży. Tu są Twoi klienci! Jesteśmy zespołem ekspertów nastawionym na efekty sprzedażowe. Naszym corem są serwisy Promocyjni.pl, Okazjum.pl i Promoceny.pl, które należą do Grupy Interia.pl. Współpracujemy również z wydawcami zewnętrznymi, poszerzając zasięg naszych działań.